ترامپ: ایران می‌خواهد مذاکره کند/ایران تکذیب کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آقای ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی بامداد روز دوشنبه در پاسخ به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا اظهار کرد: ایشان هم چون همیشه، بی آموختن درسی از تاریخ تحولات دهه‌های اخیر و بازبینی سیاست‌های سرا پا غلط اسلاف خود در قبال این منطقه و ایران بار دیگر سخنانی بی منطق  و از سر نفرت را نسبت به مردم این سرزمین باستانی مطرح کرده است که باز تکرار همان زیاده خواهی و جاه طلبی‌های قدرت‌های قرون وسطایی و تاریخ مصرف گذشته است. 

وی افزود: خیال‌پردازی و اقدامات خصمانه ایالات متحده آمریکا تاکنون علیرغم همه تلاش‌های کینه‌توزانه آنها نسبت به مردم ایران راه بجایی نبرده و بی شک در آینده نیز نخواهد برد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  تصریح کرد: ترامپ صرفا آرزوهای باطل و محال خود را بیان می‌کند که با واقعیت‌های موجود هیچ تطابقی ندارد. او می‌داند جمهوری اسلامی ایران دهه‌هاست با فشارها و سیاست‌های تحریمی آمریکا آشنا و رو در رو است.

قاسمی تاکید کرد: ایشان بداند ملت ایران هیچگاه در برابر فشارهای ظالمانه آمریکا سر فرود نخواهد آورد؛ آنهم در برابر حاکمانی که تحریم را به جای تکریم و دیوار را بجای پل برمی‌گزینند. ایرانیان در طول تاریخ پر فراز و نشیب، اما افتخارآمیز خود آموخته‌اند چگونه در برابر زیاده خواهان و زورگویان ایستادگی کرده و با هضم ایران ستیزان، آنان را در خود هضم کنند.

«دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا عصر یکشنبه وضعیت ایران را بد توصیف کرد و مدعی شد که ایران خواهان گفت‌وگو است. وی که در واشنگتن در جمع گروهی از خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «اوضاع ایران اصلا خوب نیست. کنار گذاشتن توافق وحشتناک هسته‌ای با ایران، اثر عظیمی روی آن‌ها داشته و دارند نیروهایشان را از همه‌جا عقب می‌کشند. اوضاعشان خوب نیست. می‌خواهند مذاکره کنند.»

کد خبر 363835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.