مراجعه بیش از ۲ میلیون نفر جهت اهدای خون از ابتدای سال جاری

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، تعداد دو میلیون و ۱۱ هزار و ۵۱۶ نفر به منظور اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد، یک میلیون و ۵۸۱ هزار و ۹۷۷ واحد خون اهدا شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سخنگوی سازمان انتقال خون ضمن اعلام این مطلب، افزود: در ۹ ماه گذشته مردم استان های تهران، فارس، خراسان رضوی و مازندران بیشترین میزان اهدای خون را در کشور داشته اند.

دکتر بشیر حاجی بیگی، استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و کردستان را دارای بیشترین میزان رشد اهدای خون از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته اعلام کرد.

طبق اعلام سخنگوی سازمان انتقال خون طی این مدت، ۲ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۰۱ واحد خون و فرآورده های آن در مراکز درمانی و بیمارستانی کشور توزیع شده است که از این تعداد، یک میلیون و ۴۴۷ هزار و ۸۷۹ واحد گلبول قرمز (فشرده شده)، ۴۸۴ هزار ۹۵۶ واحد FFP(پلاسمای تازه منجمد) و ۷۱۰ هزار و ۵۶۶ واحد پلاکت بوده است.

دکتر حاجی بیگی در پایان افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، شاخص اهدای خون بانوان لرستانی با ۹ درصد، خراسان جنوبی با ۸ درصد و استان های مرکزی و کردستان با ۷ در صد، بیشترین میزان در بین اهداکنندگان خون در کشور بوده است.

کد خبر 363825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.