رهنان قابلیت احیای آیین ها را دارد

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مزیت ایجاد گذرهای فرهنگی در زندگی شهری، فضایی برای تنفس، زیست بهتر، آسایش و استفاده از رویدادهای فرهنگی و هنری توسط شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  علی اصغر سید آبادی امروز _یکشنبه ۱۶ دی ماه_ درحاشیه بازدید از محله های تاریخی رهنان اظهار کرد: سفرهایی به اصفهان داشته ام، اما تاکنون از محله رهنان دیدن نکرده بودم؛ این محله آثار تاریخی بسیار خوبی دارد.

وی درباره حمام تاریخی رهنان گفت: این حمام به لحاظ سبک و سیاق خود با سایر حمام هایی که تبدیل به موزه شده، تفاوت دارد و با توجه به فضاهای موجود ظرفیت زیادی برای رشد و توسعه از منظر فرهنگی دارد. در این فضاهای فرهنگی، قابلیت احیای آیین هایی نیز وجود دارد که می تواند به گسترش گردشگری و ایجاد فضای فرهنگی برای اوقات فراغت کمک کند.

سید آبادی با اشاره به مزیت ایجاد گذرهای فرهنگی در زندگی شهری، تصریح کرد: فضایی برای تنفس، زیست بهتر، آسایش و استفاده از رویدادهای فرهنگی و هنری توسط شهروندان از جمله مزیت های ایجاد گذرهای فرهنگی در زندگی شهری است. بحث  گذرهای فرهنگی در بسیاری از شهرهای کشور مطرح است ؛ شهرداری ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرهای مختلف مشغول راه اندازی این گذرها هستند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در گذرهای فرهنگی و هنری، باید مشاغل و کسب و کارهای فرهنگی و هنری و رویدادهای فرهنگی وجود داشته باشد.

به گزارش ایمنا، وی همچنین در جریان این بازدید از مسجد تاریخی رهنان، گذر فرهنگی ابوذر، محله، حمام و  زورخانه رهنان بازدید کرد.

در این بازدید مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان و سایر مسئولان شهرداری منطقه ۱۱ همچنین نمایندگانی از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان حضور داشتند.

کد خبر 363817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.