۳۰ هزار شهرضایی، بدون کارت ملی هوشمند

شهرضا – رییس اداره ثبت احوال شهرضا گفت: حدود ۳۰ هزار شهروند این شهرستان هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

علیرضا صدری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: صدور کارت ملی هوشمند یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در راستای ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان بوده است.

وی ادامه داد: صدور کارت ملی هوشمند در شهرضا از سال ۱۳۹۳ و با صدور دو هزار و ۱۳۶ کارت آغاز شد و این روند در سال ۹۴ با صدور ۱۴ هزار و ۴۱۶ کارت و در سال ۹۵ با ۲۹ هزار و ۱۶۸ کارت ادامه پیدا کرد.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به صدور ۱۸ هزار و ۵۸۶ کارت ملی هوشمند در سال ۹۷ در این شهرستان تصریح کرد: تا کنون ۹۶ هزار شهروند شهرضایی کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند.

صدری با بیان اینکه ۱۲۶ هزار نفر از افراد بالای ۱۵ سال شهرستان واجد دریافت کارت ملی هوشمند هستند تأکید کرد: در حالی ۳۰ هزار شهروند هنوز برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام نکرده‌اند که کارت‌های ملی قدیمی تنها تا پایان امسال مهلت دارد و پس از این مدت بسیاری از خدمات تنها با کارت‌های جدید ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند بسیاری از شهروندان صادر شده است، اما آنان برای دریافت کارت خود اقدام نکرده‌اند؛ در حالی که سازمان ثبت احوال اطلاعات هویتی قدیم این گروه شهروندان را از سامانه‌های هویتی حذف کرده است و این افراد تنها با اطلاعات جدید شناسایی می‌شوند.

رییس اداره ثبت احول شهرضا با اشاره به وجود دو ایستگاه ثبت نام کارت ملی هوشمند در این شهرستان یادآور شد: لازم است شهروندان پیش از فرارسیدن روزهای پایانی سال برای ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند خود به این مراکز واقع در اداره پست و دفتر پیشخوان خدمات ثبت احوال مراجعه کنند.

کد خبر 363797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.