راه اندازی نخستین دفتر ثبت طلاق تا یک سال آینده در شهرضا/ ثبت ۲۵۰ تولد در روز

شهرضا – رییس اداره ثبت احوال شهرضا از ثبت روزانه ۲۵۰ واقعه ولات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا صدری عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان، اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایف سازمان ثبت احوال کشور، به دست آوردن آمارهای جمعیتی است که بر اساس رویدادهای چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، سنجیده می‌شود.

وی با اشاره به نبود دفتر ثبت طلاق در این شهرستان، خاطرنشان کرد: تاکنون سردفتران این شهرستان از گشایش دفتر ثبت طلاق خودداری می‌کردند، اما به تازگی یکی از آنان برای گشایش این دفتر آماده شده، ولی انجام کارهای اداری در این زمینه تا یک سال آینده ادامه دارد.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به سالروز ایجاد سازمان ثبت احوال در کشور، یادآور شد: تا پیش از سال ۱۲۹۷ رویدادهای ولادت و وفات به صورت محدود ثبت می‌شد، اما از این سال زمینه ثبت رسمی این دو رویداد به همراه ازدواج و طلاق، فراهم شد.

صدری با اشاره به رویدادهای چهارگانه جمعیتی در این شهرستان از ابتدا تاپایان آذرماه امسال، تصریح کرد: در این مدت هزار و ۷۰۱ ولادت در شهرستان به ثبت رسیده است، این در حالی است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته هزار و ۸۱۴ مورد بوده که  ۶.۲ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت، ۸۴۴ رویداد فقره ازدواج در شهرضا به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۹۷۵ فقره، ۱۳.۴ درصد کاهش داشته است.

رییس اداره ثبت احوال شهرضا با اشاره به ثبت ۶۲۶ رویداد وفات در این شهرستان در ۹ ماه نخست سال گذشته، یادآور شد: این تعداد در مدت مشابه سال جاری با ۷.۴ درصد کاهش به ۶۱۳ مورد رسیده است.

صدری از ثبت روزانه ۲۵۰ واقعه ولات در این شهرستان خبر داد و افزود: ثبت رویدادهای ولادت و مرگ در شهرضا، در مهلت قانونی ۱۰ روزه انجام می‌شود و تنها در بعضی از روستاها تأخیر اندکی وجود دارد.

کد خبر 363796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.