خونگیری از اتباع خارجی انجام نمی‌شود

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه خونگیری از اتباع خارجی انجام نمی‌شود، گفت: تنها افراد دارای کد ملی می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه طی ۹ ماه امسال ۱۲۳ هزار نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد مراجعه کننده ۱۰۴ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی افزود: عمده‌ترین دلیل معافیت از اهدای خون مراجعه کنندگان فشار خون بالا و یا پایین افراد بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه خونگیری از اتباع خارجی انجام نمی‌شود، اضافه کرد: تنها افراد دارای کد ملی می‌توانند نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی به افزایش دو درصدی مراجعات اهدای خون در استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع ۹۷ درصد از اهدا کنندگان خون اصفهان مرد و سه درصد زن هستند.

زینلی به کاهش تعداد مراجعات برای اهدای خون با آغاز فصل سرما اشاره کرد و گفت: در روزهای عادی تعداد مراجعات اهدای خون به صورت میانگین ۴۵۰ مورد است و این در حالی است که در فصل سرما این آمار به میانگین مراجعات ۳۵۰  نفر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نگرانی در خصوص ذخایر خونی نداریم، افزود: اما از شهروندان درخواست داریم همچنان نسبت به اهدای خون توجه داشته باشند چرا که مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و بیماران همواره به خون اهدایی نیاز دارند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار بیمار تالاسمی از مراکز اهدای خون در استان اصفهان خون مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند، ادامه داد: این بیماران به صورت ماهیانه دو الی سه بار خون دریافت می‌کنند.

کد خبر 363756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.