شورای عالی فنی شهر اصفهان تشکیل شود

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون تشکیل شورای عالی فنی شهر اصفهان برای اخذ مصوبات مورد نیاز در این زمینه ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع "مدیریت جامع شبکه معابر آسفالتی مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان" ضمن اعلام نظریات کمیسیون‌ های شهرسازی، معماری و عمران و امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری در شصت و دمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی شد.

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اصفهان در این خصوص اظهار کرد: شهرداری بر این  باور است که مواردی که در این طرح آورده شده در جاهای مختلف پیگیری می‌شود اما به منظور تجمیع فعالیت‌ها در این لایحه آورده است.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون عمران تشکیل شورای عالی فنی شهر اصفهان برای اخذ مصوبات مورد نیاز در این زمینه امری ضروری است.

پورمحمد شریعتی‌نیا، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کلیات این طرح در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسیده است، افزود: پیشنهاد کلی این بود که اصلاح هزینه‌های حفاری به گونه‌ای رقم بخورد که به نفع مردم باشد، چرا که حفاری بدون ترانشه به صرفه‌تر است این موضوع طی یک لایحه به شورای شهر ارائه شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این  خصوص اظهار کرد: تاکید کمیسیون اقتصادی شورای شهر تعیین هزینه‌های به صرفه برای استفاده از حفاری ترانشه است که شهروندان نیز در این زمینه تمایل به انجام این کار داشته باشند.

فتح‌الله معین، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این خصوص اظهار کرد: هزینه ترانشه مصوبه هیئت وزیران را دارد و سازمان برنامه و بودجه در این زمینه اظهار نظر می‌کند، بر این اساس هیئت دولت نرخی را برای مرمت ترانشه‌ها اعلام کرده است که شهرداری با توجه به هزینه‌های شهر تغییراتی را اعمال کرد و استانداری و فرمانداری در این زمینه مخالفت خود را اعلام و شورای شهر را به مصوبه هیئت وزیران ارجاع دادند.

ایرج مظفر، معاون عمرانی شهردار اصفهان نیز در این زمینه با بیان اینکه در شهرداری دو نوع هزینه در خصوص وارد آمدن خسارت به آسفالت معابر دریافت می‌شود، افزود: یکی از این هزینه‌ها هنگام صدور مجوز است و هزینه دیگر برای ترمیم است که طبق فهرست بهای مدیریت برنامه‌ریزی دریافت می‌شود.

گفتنی است طرح پیشنهادی پنج نفر از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با موضوع "مدیریت جامع شبکه معابر آسفالتی مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان" با موافقت اعضای شورای شهر اصفهان به تصویب رسید.

کد خبر 363747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.