۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱
"تلألؤ مطلا" در تهران

نمایشگاه پوسترهای زرکوب "تلألؤ مطلا" که پیش از این آبان‌ماه امسال در گالری سعدی حوزه هنری استان اصفهان به نمایش درآمده بود، امروز در گالری ابوالفضل عالی در تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از حوزه هنری، در این نمایشگاه ۵۰ پوستر نفیس طلاکوب (و تکنیک‌های چاپی نفیس دیگر)، منقش به اسامی و القاب ائمه معصوم(ع) و آیات قرآنی با نقش‌آفرینی و مشارکت اساتید خوشنویسی، تذهیب و نگارگری و عکاسی حوزه هنری اصفهان، با طراحی و مدیریت هنری "احسان و علی جعفرپیشه" (بین سالهای ۸۷ تا ۹۷) ارائه می‌شود.

احسان جعفرپیشه طراح و گرافیست و مدیر هنری در خصوص نمایشگاه «تلألو مطلا» گفت: مخاطبان این نمایشگاه اساتید و هنرمندان و هنرجویان و علاقه‌مندان به حوزه‌های گرافیک، خوشنویسی، تذهیب و تکنیک‌های چاپ است. پوسترهای مطلای ارائه شده در این نمایشگاه به صورت چاپ افست و با بهترین و بروزترین تکنیک‌های چاپی تولید شده‌اند و بسته به نوع و جنس کار که خط باشد یا تذهیب و عکس، همه موارد اختصاصی برای آن پوستر سفارش و تولید شده که نهایتا منجر به چاپ پوستر شده است.

این مدرس گرافیک با اشاره به نقش اساتید برجسته در تولید این پوسترها افزود: از تمامی اساتیدی که از هنر آنان در تولید این آثار بهره برده‌ایم دعوت شده است تا در افتتاح این نمایشگاه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: این آثار با مشارکت و نقش‌آفرینی اساتید هر رشته تولید شده‌اند که در رشته خوشنویسی از علی شیرازی، جواد بختیاری، اسرافیل شیرچی، سید محمد حسینی‌موحد، غلامرضا وکیلی، علی فرزانه، امید گنجعلی، سیدرسول آقامیری، محسن بهارزاده، مهدی برهانیان، مهدی قربانی؛ در رشته نگارگری و تذهیب از مجید صادق‌زاده، رضا بدرالسماء، روح الله‌ اسحاق‌زاده، سید مسعود آقامیری، نسیم سوفسطایی، فرزانه جعفری و در رشته عکاسی از سعید محمودی ازناوه، امیر حسامی‌نژاد، ابراهیم سلـیمانی، محمد نوروزی، محمد خیاطی، سید محمد زاهدی  می‌توان نام برد.

گفتنی است، مراسم گشایش این نمایشگاه در ساعت ۱۵ در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری تهران، واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ، با حضور اساتید فرهیخته، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار می‌شود و این نمایشگاه تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و ساعات بازدید از ساعت ۹ تا ۱۸ است.

کد خبر 363741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.