بیش از ۶۰ گروه کالای مواد مصرفی فولاد مبارکه بومی‌سازی شد

مبارکه- مدیر خرید مواد مصرفی فولاد مبارکه گفت: تاکنون بیش از ۶۰ گروه کالای مواد مصرفی مورد نیاز خطوط تولید فولاد مبارکه با به‌ کارگیری راهبردهای اقتصاد مقاومتی و حمایت از شرکت‌های سازندۀ داخلی بومی‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ممتاز اظهار کرد: در ابتدا سرمایه‌گذاری و اعتماد به شرکت‌های سازندۀ داخلی و دانش‌بنیان به ریسک‌پذیری بالایی نیاز داشت، اما فولاد مبارکه به‌عنوان موتور محرک بسیاری از صنایع بالا و پایین‌دست با قبول این ریسک و حمایت مالی و فنی از این سازندگان، شرایطی فراهم کرد که در حال حاضر دانش فنی ساخت و تولید این تعداد کالای مصرفی مورد نیاز صنعت فولاد کشور در شرایط تحریم به دست آمده است.

وی با تأکید بر این‌که فولاد مبارکه با این اقدامات پرچم‌دار بومی‌سازی اقلام وارداتی مورد نیاز صنعت فولاد است، گفت: مواد نسوز، قطعات سرامیکی استراتژیک، ریخته‌گری، روغن‌ها، رنگ‌ها، روانکارها، مواد شیمیایی، کاتالیست‌ها، وسایل بسته‌بندی، وسایل ایمنی، ادوات برقی و ابزارآلات از جمله کالاهای مصرفی بومی‌سازی‌شده‌اند.

ممتاز دست‌یابی به دانش فنی برخی اقلام دیگر از جمله نوار نقاله‌های خاص، سیم بکسل‌ها و مواد شیمیایی خاص و ... را از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در این حوزه عنوان کرد و افزود: بخش عمده‌ای از این موارد نیز به‌زودی بومی‌سازی خواهند شد.

مدیر خرید مواد مصرفی فولاد مبارکه با قدردانی از ایفای نقش مؤثر واحدهای تولیدی، پشتیبانی و ستادی فولاد مبارکه و شرکت‌های تولیدی و کارگاه‌های صنعتی داخلی ایرانی گفت: همۀ این واحدها با درک درست شرایط موجود و با تعهد بالای خود تلاش کردند تا کالایی تولید شود که در بسیاری از مواقع بهتر از انواع مشابه وارداتی باشد و در نهایت صنعت فولاد کشور را از وابستگی به واردات بی‌نیاز ساختند.
 

کد خبر 363661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.