به عنوان نماینده دولت آماده هرگونه همکاری با ارامنه هستم

استاندار اصفهان ضمن دیدار با اسقف اعظم اصفهان و ارامنه جنوب ایران آغاز سال نوی میلادی را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روزی شاهد مهاجرت ارامنه از ارمنستان به اصفهان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی صبح امروز شنبه-۱۵ دیماه- با حضور در کلیسای وانک اصفهان با «سیپان کاشجیان» دیدار کرد و ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی به همه ارامنه ایران و جهان گفت: از دیرباز خاطره خوبی از همسایگی با همشهریان ارامنه دارم و به خاطر دارم ارامنه همیشه در کمال امنیت و آرامش در کنار سایر هم‌وطنان زندگی کرده اند و مورد احترام همه ایرانیان بوده‌اند.

وی افزود: خوشحالم که در اصفهان پیروان همه ادیان الهی با همدلی و همزبانی در کنار یکدیگر و در کمال آرامش زندگی می‌کنند، این درسی است که ادیان الهی به ما داده اند و خدا راشکر می کنم که این همدلی هروز در میان تمامی مذاهب در اصفهان قابل مشاهده است.

رضایی با تأکید بر نقش‌ اساسی ارامنه در اصفهان گفت: ارامنه در صنعت فعال هستند و امیدوارم به جای اینکه به ارمنستان مهاجرت کنند، از آنجا به ایران و اصفهان مهاجرت کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه رشادت‌های ارامنه و شهدای آنها در دفاع مقدس نماد همراهی مذاهب مختلف با انقلاب است، خاطر نشان کرد: از این فرصت فراهم شده استفاده می‌کنم و مجددا به همه هم‌وطنان ارامنه و همه هم‌محله ای های خودم تبریک می گویم و به عنوان نماینده دولت در استان اصفهان آماده هرگونه همکاری هستم و امیدوارم همدلی بین ادیان روز به روز بیشتر شود.

اسقف اعظم اصفهان: ارامنه دفاع از ایران را وظیفه شهروندی خود می‌دانند

«سیپان کاشجیان»، پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتصاب رضایی به عنوان استاندار جدید اصفهان اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانستم که جهت عرض تبریک به عنوان استاندار جدید اصفهان خدمت برسم، اما به دلیل سفری که به لبنان داشتم، فرصتی پیش نیامد خدمت شما برسم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: اعتراف می‌کنم یک دیدار به شما بدهکارم، اما از این فرصت استفاده می‌کنم و از مسئولان استان و پلیس به دلیل همکاری و آرامشی که در این ایام برای جامعه ارامنه به وجود آوردند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اسقف اعظم اصفهان با اشاره به حضور ارامنه در جنگ تحمیلی اظهار کرد: جامعه ارامنه در هشت سال دفاع مقدس شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم  کشور کردند و همیشه جامعه ارامنه این رفتار و عملکرد را به عنوان وظیفه شهروندی خود تلقی می‌کند.

 کاشجیان هم‌زیستی مسالمت‌آمیز را یک ارزش برای ارامنه اصفهان دانست و افزود: نه تنها امنیت، آرامش و صلح، بلکه حضور مذاهب، ادیان، اقوام و فرهنگ های مختلف با صلح، صفا و آرامش در کشور و اصفهان را مدیون مسئولان و مقامات بالادستی حکومتی هستیم.

کد خبر 363659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.