تأسیس ۲ واحد صنایع تبدیلی زغفران در شهرضا

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از صدور مجوز تأسیس دو واحد صنایع تبدیلی زغفران در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه انرژی پاک در فرآیند تولید محصولات زراعی و باغی است، اظهار کرد: به تازگی چهار واحد تولیدی کشاورزی این شهرستان به شبکه برق سراسری متصل شدند.

وی با اشاره به توسعه روش‌های نوین آبیاری در مزارع و باغات این شهرستان، ادامه داد: طرح جدید آبیاری قطره‌ای برای اجرا در یک هزار و ۳۷ مترمربع از باغات و با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۴۷۵ میلیون ریال در دی‌ماه امسال تصویب شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا اضافه کرد: طرح جدید آبیاری قطره‌ای (تیپ) نیز برای ۲۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان با اختصاص اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال تصویب شده و در آینده نزدیک اجرا می‌شود.

باقری از آغاز فعالیت یک واحد صنعتی تولید محصولات گوشتی در شهرضا خبر داد و افزود: این شرکت ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و ۶۲۰ تن محصولاتی مانند سس مایونز و کچاپ، غذاهای آماده و نیمه آماده و انواع برگرها از گوشت قرمز و طیور را دارد.

وی از صدور مجوز تأسیس دو واحد صنایع تبدیلی زغفران در این شهرستان خبر داد و افزود: این دو واحد در رسته مشاغل خانگی و با هدف بسته‌بندی  محصول ایجاد شده و ظرفیت تولید ۲۰ کیلوگرم محصول در سال را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به جایگاه سوم این شهرستان در تولید انار استان، خاطرنشان کرد: از یک هزار و ۶۵۰ هکتار باغات انار شهرضا، یک هزار و ۴۰۰ هکتار بارور و ۲۵۰ هکتار جدیدالاحداث است.

باقری با اشاره به نبود صنایع تبدیلی انار در این شهرستان، تأکید کرد: نبود صنایع تبدیلی دارای برند، امکان صادرات این محصول را توسط تولیدکنندگان شهرستان از بین برده و این فرصت را در اختیار سایر صادرکنندگان با برندهای دیگر قرار داده است.

کد خبر 363647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.