آثار کمال تبریزی و رامبد جوان در صدر

در حالی که در دومین هفته دی‌ماه، آثار رامبد جوان و کمال تبریزی فروش خوبی را در گیشه تجربه کردند، دیگر فیلم‌های روی پرده آمار متوسطی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "مارموز" فیلم جدید کمال تبریزی با فروشی بالغ بر ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در هفته سوم اکران، به مجموع فروش ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی دست یافت. با این میزان فروش، "مارموز" موفق شد به صدر آمار فروش هفتگی برسد. در این فیلم که مضمونی سیاسی در قالب کمدی دارد، حامد بهداد، ویشکا آسایش، آزاده صمدی، رضا ناجی، مانی حقیقی و محمد بحرانی با همراهی گروه موسیقی «بمرانی» ایفای نقش می‌کنند.

با فروش هفتگی بیش از ۷۰۰ میلیون تومان،"بمب؛ یک عاشقانه" در هفته چهارم اکران به مجموع فروش ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی دست یافت. تجربه کارگردانی-بازیگری پیمان معادی که با بازی لیلا حاتمی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری، صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور و... همراه شده است، روایت‌گر عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ در روزهای پر اضطراب بحبوحه‌ی جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ زمانی که تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد، است.

"قانون مورفی" جدیدترین اثر رامبد جوان، طنزپرداز مشهور سینما و تلویزیون، تنها دو روز آخر هفته به فروش ۵۳۵ میلیون تومانی دست یافت. در خلاصه داستان این فیلم، با بازی امیر جدیدی، امیر جعفری، هادی کاظمی، سروش صحت و رامبد جوان، آمده است: دختر بهمن به نام سارا دزدیده می‌شود، فرخ برای کمک او به شمال می‌رود و این دو اتفاقات زیادی را پشت سر می‌گذرانند.

با رسیدن مجموع فروش "کلمبوس" به حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، این فیلم به کارگردان هاتف علیمردانی موفق شده در هفته چهارم اکران بیش از ۵۰۰ میلیون تومان فروش داشته باشد. از بازیگران این فیلم کمدی می‌توان به هانیه توسلی، فرهاد اصلانی، شبنم مقدمی و سعید پورصمیمی اشاره کرد.

در هفته پنجم اکران، "پاستاریونی" موفق شد ۴۰۰ میلیون تومان در گیشه فروش داشته باشد و به این ترتیب به مرز ۲ میلیارد تومان در مجموع پنج هفته برسد. این فیلم در ژانر کودک-خانواده را سهیل موفق کارگردانی کرده و سام درخشانی، بهاره رهنما، گوهرخیراندیش، محمد نادری، کمند امیرسلیمانی، مهتاب ثروتی، امید روحانی، حمیدرضافلاحی، مهدی باقربیگی و حمید سپیدنام، در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

با حدود ۳۰۰ میلیون تومان فروش هفتگی، مجموع فروش "اتاق تاریک" در سینماها پس از حدود دو هفته اکران به ۵۵۰ میلیون تومان رسید. ساره بیات و ساعد سهیلی به همراه محمد امامی، امیررضا رنجبران، مروارید کاشیان، ژیلا دایی و رضا احمدی، در در اثر اجتماعی روح‌الله حجازی بازی می‌کنند.

"دزد و پری ۲" اثر حسین قناعت در ۹ روز اکران به فروشی بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان دست یافت. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان با بازی امیرحسین صدیق، ارژنگ امیرفضلی، شقایق فراهانی، بهنوش بختیاری، نادر سلیمانی، رامین ناصرنصیر، افشین سنگ چاپ و مرتضی زارع به همراه یاس نوروزی، پارسیا شکوری‌فر و عرفان برزین ساخته شده است.

مجموع فروش "میلیونر میامی" به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک شد. این فیلم با کارگردانی مصطفی احمدی و با وجود حضور بازیگرانی چون حمید فرخ‌نژاد، علی قربانزاده، طناز طباطبایی، صابر ابر، افسانه بایگان و آتیلا پسیانی، در هفته چهارم اکران کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

دوازدهمین هفته اکران "پیشونی سفید ۲" با فروش بالای ۱۰۰ میلیون تومان همراه بود و به این ترتیب این فیلم کودک و نوجوان نیز به مرز فروش ۴ میلیارد تومان رسید. در فیلم سید جواد هاشمی که خود نویسنده، کارگردان، بازیگر و تهیه کننده اثر است، چهره‌هایی نظیر ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، امیررضا احمدی، محمدرضا شریفی‌نیا، پژمان بازغی، لیلا اوتادی، امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداللهی، حسام نواب صفوی، ساغر عزیزی و امیر سهیلی حضور دارند.

"مغزهای کوچک زنگ زده" اثر تحسین شده هومن سیدی پس از ۱۴ هفته اکران، با فروش گیشه حدود ۱۰۰ میلیون تومان در دومین هفته دی‌ماه، به مجموع بیش از ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دست یافت. در این فیلم نوید محمد زاده، فرید سجادی حسینی، فرهاد اصلانی و نازنین بیاتی به ایفای نقش می‌پردازند.

"آستیگمات" پس از ۴۵ روز اکران، به آمار فروش یک میلیارد و ۴۵۰ تومانی دست یافت که نشان‌دهنده کاهش فروش این فیلم در دی‌ماه است. کارگردانی این فیلم اجتماعی را مجیدرضا مصطفوی برعهده داشته و از بازیگران آن می‌توان به محسن کیایی، مهتاب نصیرپور، هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، باران کوثری، نیکی کریمی و بهنوش بختیاری اشاره کرد.

کد خبر 363636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.