برگزاری نمایشگاه فصلی به بدنه اقتصادی جامعه ضربه می زند

رییس اتاق اصناف اصفهان با اشاره به اینکه این جشنواره با نمایشگاه بین المللی مبل اصفهان همزمان شده است، گفت: بر اساس شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و رکود اقتصادی معتقدیم که برگزاری هر نمایشگاه فصلی ضربه به بدنه اقتصادی جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری صبح امروز- شنبه ۱۵ دی ماه- در آیین افتتاح " جشنواره ملی بازار مبل رهنان "، اظهار کرد: بر اساس قانون برگزاری هرگونه نمایشگاهی به عهده رییس اتاق اصناف و رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت است و اجازه برگزاری هیچ گونه نمایشگاه فصلی در دو سال اخیر به هیچ صنفی داده نشده‌است. حتی نمایشگاه پادگان نظامی تعطیل شد.

وی افزود: قرار است مکاتباتی به همه شهرستان ها انجام شود که در قبال برگزاری نمایشگاه ها، منافع مالی دیده نشود زیرا برگزاری نمایشگاه‌ها کسب و کار کاسبان را تعطیل می‌کند.

رییس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: نمیخواهیم درهای اصفهان را به روی سایر افراد ببندیم، حصاری دور خود بکشیم و رقابت را در نظر نگیریم اما معتقدیم اولویت اول در نمایشگاه‌ها باید با کسبه اصفهانی باشد، امسال در نمایشگاه بین المللی مبل بیش از ۷۰ درصد شرکت کنندگان واحدهای صنفی اصفهانی بودند.

جهانگیری گفت: اگر قرار است نمایشگاه مبل سالیانه برگزار شود کسانی که شناسنامه صنفی دارند می توانند در آن شرکت کنند و فقط در صورتی که متقاضیان اصفهانی نتوانستند ظرفیت نمایشگاه را پر کنند به شهرهای دیگر اجازه حضور داده شود.

وی افزود: اکنون تولیدات ما یک سر و گردن از تولیدات کل منطقه بالاتر است و با توجه به اینکه در صنعت چوب پیر و جوان در کنار هم کار می‌کنند می‌توان گفت این صنعت همیشه پایدار خواهد ماند.

رییس اتاق اصناف اصفهان اضافه کرد: یکی از مشاغل اصلی که می‌تواند ایجاد اشتغال برای تولید ملی داشته باشد صنعت چوب است و امید است در شهر اصفهان نیز با جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌ها، واحدهای صنفی رونق بیشتری کسب کنند.

برگزاری نمایشگاه از رونق کسب و کار جلوگیری می‌کند

امام جمعه رهنان نیز در این مراسم گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها باعث جلوگیری از رونق کسب و کار کسبه می‌شود که شاید ماه‌ها منتظر مانده اند تا بهار کسب و کارشان برسد و فروش داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین محمدی با اشاره به این که در بعضی نمایشگاه‌ها پرچم ترکیه یا کشورهای دیگر دیده می‌شود، افزود: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و کالای ایرانی باید با افتخار پرچم ایران را نصب کنیم؛ باید مبل رهنان کالایی بشود که به داشتن آن افتخار کنیم.

وی اضافه کرد: برند "مبل رهنان" در همه جای ایران شناخته شده است و این برند باید به عنوان میراثی که از گذشتگان به دست ما رسیده، حفظ شود.

امام جمعه رهنان تاکید کرد: تولید کنندگان باید هوای کارگران را داشته باشند، کمک کنند در این وضعیت اقتصادی، اگر می‌شود تعداد بیشتری از افراد را در کار استفاده کنند تا در این شرایط اقتصادی کمکی به وضعیت معیشتی آنها باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین جشنواره ملی بازار مبل رهنان که صبح امروز در منطقه رهنان اصفهان افتتاح شد، انواع مبلمان منزل، اداری، اتاق خواب کودک، سرویس خواب، میز وصندلی در قالب بیش از ۵۰۰ فروشگاه به مشتریان عرضه می‌شود.

هدف از این جشنواره ارائه توانمندی های استان اصفهان در زمینه صنعت چوب و مبلمان به تمام کشور است.

 این جشنواره با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، شهرداری منطقه ١١ اصفهان، ، صدا و سیما و مساعدت امام جمعه  رهنان برگزار شده و تا پایان سال ۹۷ ادامه دارد.

کد خبر 363634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.