مونسان: گردشگری جایگزین نفت خواهد شد

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صفحه توییتر خود از رشد تعداد هتل‌های با کیفیت در کشور نوشت و ابراز امیدواری کرد که روزی صنعت گردشگری جایگزین نفت شود.

علی اصغر مونسان، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در حساب توییتر خود نوشت: ‏هتل‌های چهار و پنج ستاره در کشور را به ۱۵۷ باب رسانده‌ایم. تلاش بر این است که با تکمیل پروژه‌ها، تا پایان دولت این عدد به ۲۱۰ باب افزایش یابد. 

وی همچنین با تاکید بر لزوم پیشرفت صنعت گردشگری در کشور، اضافه کرد: وقتی زیرساخت‌ها تکمیل شود، با قدرت می توان گفت ‎گردشگری جایگزین ‎نفت خواهد شد. آن زمان هم اشتغال‌زایی کرده‌ایم و هم در برابر ‎تحریم‌ها بیمه می‌شویم.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش از این اعلام کرده بود ورود هر گردشگر به ایران، بیش از دو هزار دلار به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارز آوری برای کشور به همراه دارد که با این حساب، در سال گذشته رقمی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار ارز از طریق صنعت گردشگری به ایران وارد شده است.

بررسی تجربه‌های مشابه در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد، توسعه صنعت توریسم در هر منطقه می‌تواند اثرات بسیار مثبتی بر اقتصاد و نرخ بیکاری ساکنان آن داشته باشد و به همین دلیل است که مونسان مدعی امکان جایگزینی صنعت گردشگری با صنعت نفت در ایران شده است؛ اگرچه در سالیان اخیر به سبب نبود توجه کافی نسبت به این مقوله در داخل کشور، با وجود پتانسیل بالای ایران در زمینه جذب گردشگر، به سختی می‌توان نام آن را در آمارهای جهانی به عنوان یک مقصد پربازدید پیدا کرد.

کد خبر 363618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.