حساس‌سازی جامعه در«سینما گپ»

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان از برگزاری سلسله نشست‌های سینمایی گپ با محوریت نمایش و تحلیل روان‌شناختی آثار سینمایی ایران و جهان خبر داد و گفت: این نشست‌ها از روز یکشنبه ۱۶ دی‌‎ماه ساعت ۱۷:۳۰ به مدت ۱۰ هفته در سالن سینمایی سوره واقع در خیابان آمادگاه برگزار می‌شود.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در این نشست ها، جدیدترین فیلم های سینمایی روز ایران و جهان نمایش داده می‌شود و تحلیل روانشناختی فیلم‌ها از مهمترین بخش‌های آن است.

وی تصریح کرد: در هر نشست ابتدا فیلم نمایش داده می‌شود و بعد یک کارشناس مطرح اصفهانی که در حوزه مسائل اجتماعی و خانواده تخصص دارد، به تحلیل روان‌شناختی فیلم می‌پردازد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان عرصه هنر و به ویژه هنر سینما را یکی از بسترهای مناسب برای طرح مسائل اجتماعی دانست و گفت: استفاده از این ظرفیت مناسب، به حساس‌سازی مردم و مخاطبان فیلم‌ها، نسبت به آسیب‌های اجتماعی و خانواده کمک می‌کند.

رشیدی اضافه کرد: اینکه این برنامه تلاش می‌کند از بستر سینما استفاده کرده و در کنار نمایش فیلم به تحلیل روانشناختی آنها بپردازد، دو بازوی مکملی است که لازم بود از آن برای انتقال مفاهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه این فرم از جمله فرم های مغفول در فضای فرهنگی بود که به شدت به استفاده از آن نیاز بود گفت: در یکی دو سال اخیر به این موضوع توجه جدی شده است چرا که نمایش فیلم همراه با تحلیل آن می‌تواند هم برای مخاطب جذاب باشد و هم به مباحث آموزشی کمک کند.

رشیدی در زمینه انتخاب فیلم‌ها گفت: سعی شده از بهترین فیلم‌های خارجی تولید شده در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۷ و همچنین بهترین فیلم های ایرانی تولید شده در سال‌های  ۹۵ تا ۹۷ که حاوی مسائل جدید و متناسب با تغییرات فرهنگی عصر حاضر است،استفاده شود.

این سلسله نشست‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا در عین حال که مخاطبان از نمایش فیلم لذت می‌برند نسبت به مفاهیم حوزه اجتماعی دقت بیشتری کرده و نگاه تخصصی‌تری داشته باشند.

رشیدی با دعوت از مشاوران و روان‌شناسان شهر که در حوزه‌های آموزشی و مشاوره‌ای فعالیت دارند، برای حضور در سلسله نشست‌های سینما گپ گفت: این حضور می‌تواند برای استفاده های کاربردی و آموزشی آنها مفید باشد.

وی با بیان اینکه تلاش شده در این نشست‌ها، هم مخاطب تخصصی و هم مخاطب عمومی در کنار هم به تماشای فیلم بپردازند و از تحلیل روانشناختی آن استفاده کنند، خاطرنشان کرد: علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست‌ها از طریق ربات تلگرامی «سینما گپ» ثبت‌نام کنند.

کد خبر 363602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.