مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است

معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دونالد ترامپ خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از افغانستان را بررسی می‌کند. ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

به گزارش ایمنا، هرچند کاخ سفید گفته است که فرمانی برای کاهش نیروهای آمریکایی در افغانستان صادر نشده است، اما آمریکا گزارش رسانه‌ها در مورد طرح خروج نیمی از نیروهای آمریکایی از افغانستان را رد نکرده است.

 «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت که «دونالد ترامپ» در حال ارزیابی جنگ افغانستان است.

این درحالی است که دو مقام نظامی آمریکایی اعلام کردند که دولت ترامپ دستور بازگشت حدود ۷ هزار نظامی آمریکایی از افغانستان را طی ماه‌های آتی صادر کرده است که این تعداد نیمی از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان را شامل می‌شود.

خبر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان واکنش‌های زیادی را نیز در پی داشت.

روزنامه آسیا تایمز در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نوشته بود آمریکا برای خروج بخشی از نیروهای آمریکایی از افغانستان سعی می‌کند تا با اعضای دفتر سیاسی طالبان به توافق برسد.

«هرالد کویات» بازرس کل سابق ارتش آلمان نیز گفته است که در صورت خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، نیروهای آلمانی نیز چاره‌ای جز خروج از این کشور نخواهند داشت.

همچنین ژنرال «استنلی مک‌کریستال» فرمانده سابق نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای.بی.سی» درباره خروج احتمالی چند هزار نظامی آمریکایی از افغانستان گفت که این اقدام «بزرگترین اهرم» حال حاضر واشنگتن برای مجبور کردن طالبان به ملحق شدن به روند صلح را از بین می‌برد.

نشریه آمریکایی «هیل» نیز اعلام کرده است که اکثریت مردم آمریکا از تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان حمایت کردند.

هم اکنون ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند که وظیفه آموزش و مشاوره به نیروهای افغانستانی را دارند. همچنین مقابله با گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده نیز از جمله فعالیت‌های نظامیان آمریکایی در افغانستان است.

منبع:تسنیم

کد خبر 363581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.