مجمع تشخیص مصلحت نظام تکمیل کننده حلقه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: برخی معضلات نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف می‌شود، مجمع دارای یک مأموریت مهم و استراتژیک است و تکمیل کننده حلقه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است و باید افراد بزرگ و خبره در حاکمیت این نظام منصوب شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان ضمن قدردانی از شرکت مردم در بزرگداشت ۹ دی اظهار کرد: ۹ دی تجلی بیداری و بصیرت و وفاداری و ولایت مداری امت اسلامی نسبت به ولایت فقیه و نظام بود.

وی با تبریک انتصاب رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی است، این مجمع در زمان امام خمینی با هدف جلوگیری از اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان پایه گذاری شد.

امام جمعه گلپایگان با بیان این‌که مجمع تشخیص مصلحت نظام از ۱۲ عضو و شش فقیه عادل تشکیل شده است، گفت: مصوبات مجلس در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم گیری می‌شود و با شرع مقدس اسلام و قانون اساسی مغایرت ندارد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام هر مصوبه‌ای که مغایرت با قانون اساسی دارد ۱۲ عضو نظر می‌دهند و هر جا با قانون شرع اسلام مغایر باشد شش فقیه نظر می‌دهند.

وی تصریح کرد: حل معضلات نظام در مجمع تشخیص مصلحت نظام برطرف می‌شود، مجمع دارای یک مأموریت مهم و استراتژیک است که تکمیل کننده حلقه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی است و باید افراد بزرگ و خبره در حاکمیت این نظام منصوب شوند.

کرامتی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین افزود: رهبر معظم انقلاب مانند گذشته رژیم صهیونیستی را نابود شدنی دانستند و بشارت دادند که فلسطینی‌ها به زودی در تلاویو دولت تشکیل خواهند داد.

وی با بیان این‌ که وضعیت رو به افول در رژیم صهیونیستی دیده می‌شود افزود: زلزله‌ای که در کابینه رژیم صهیونیستی به وجود آمده شرایط این رژیم را سخت و دشوار کرده است و تنها راه نابودی این رژیم مقاومت است.

کرامتی گفت: علی رقم تمام مشکلات مردم فلسطین و مسائلی که مردم فلسطین با آن مواجه هستند، اما همچنان مقاومت کردند پایمردی و ایستادگی مردم فلسطین درس بزرگی برای همه ملت‌ها است.

وی تصریح کرد: راه شکست استکبار جهانی و مقابله با توطئه‌های آمریکا و استکبار جهانی ایستادگی است، آمریکا جز زبان زور چیزی نمی‌فهمد و با این زبان با دنیا حرف می‌زند و ما هم با زبان اقتدار و ایستادگی در برابر آمریکا و استکبار ایستادگی می‌کنیم.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به این‌که آمریکا با شرایط سخت و از هم گسیختگی مواجه شده است، افزود: در دوره ترامپ برای دومین مرحله است که دولت  تعطبل شده است و این تعطیلی ممکن است طولانی مدت باشد.

وی ادامه داد: اختلافاتی بین دموکرات‌ها و جمهوری خواهان ایجاد شده است که این اختلاف به دلیل مشکلات زیاد درون حاکمیتی است، این اختلافات تاید کننده همان نویدی است که رهبر معظم انقلاب در این دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی فلسطسن بشارت داده است.

 کرامتی افزود: آمریکا روزگار بدی را سپری می‌کند و این باید برای کسانی که آمریکا را به عنوان یک قدرت بزرگ تلقی می‌کنند و عامل پیشرفت در حوزه‌های مختلف در نظر دادن می‌دانند درس عبرت باشد.

امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکا یک قدرت پوشالی است که امروز با بدترین شرایط مواجه شده است، ملت‌های بزرگ با الهام از جمهوری اسلامی آمریکا را در جایگاه واقعی خودش خواهند نشاند.

کد خبر 363556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.