دزدها را دستگیر و گلوی آنها را بفشارید/ دلار و سکه، بُت اقتصادی کشور

امام جمعه موقت اصفهان گفت: لعنت بر دلاری که ترکیه‌ای‌ها در حرکتی خوب آن را آتش زدند؛ دلار و سکه بُتی برای مسائل اقتصادی کشور شده است و با اینکه قیمت دلار تا حدودی کاهش پیدا کرد، اما اجناس ارزان نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر در خطبه اول این هفته نماز جمعه اصفهان ضمن دعوت از نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان‌ها باید مراقب باشند که اسیر مطامع دنیوی و قدرت، ثروت و نام و نشان نشوند.

وی با اشاره به موضوع تقوا با رویکرد عدالت، عدالت‌خواهی و عدالت‌گستری تصریح کرد: در قرآن کریم بارها تاکید شده عدالت پیشه کنید که عدالت به تقوا نزدیک‌تر است، تقوا باید رنگ عدالت‌خواهی پیدا کند و باعث ایجاد عدالت در جامعه شود.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید در وجود خودشان تقوا را گسترش داده و محکم کنند، افزود: اولین گام در عدالت این است که بر هوای نفس غلبه کرده و حاکم بر نفس و امیال نفسانی باشیم.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: نوع دیگری از عدالت "عدالت خانوادگی" است، بدان معنا که بین اعضای خانواده تبعیض وجود نداشته باشد.

وی افزود: در خصوص اهمیت عدالت اجتماعی، حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه که اکسیر اعظم است، فرمودند: "عدالت، سیاست و مدیریت عام است" بنابراین عدالت باید برای همه فراگیر باشد، یعنی فرد مرزنشین باید از عدالت حکومت برخوردار باشد یا کشاورزی که زمین خود را از دست داده، بیماری از کار افتاده و سایرین باید از عدالت برخوردار باشند و برقراری این عدالت وظیفه نظام حکومتی است.

در گزینش مدیران خط و خط بازی کنار گذاشته شود

حجت الاسلام و المسلمین رهبر با بیان اینکه برای مدیران ادارات، دستگاه های قضایی، نظامی و انتظامی باید مدیریت و عدالت علوی تعریف شود، گفت: عدالت هر چیزی را بر سر جای خود قرار می دهد، پس چرا برخی از مدیران در گزینش‌ها عده‌ای را با خط و خط بازی کنار می‌گذارند.

وی تصریح کرد: باید شایسته‌سالاری و واقعیت‌نگری در انتخاب مدیران و معاونان از دولت و مجلس گرفته تا شهر و روستا برقرار شود هر کسی در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.

امام جمعه موقت اصفهان شایسته سالاری از موضوعات مهم حکومت دانست و اظهار کرد، علم، عدالت، توانمندی و مدیریت در شهرداری، شورا، استانداری ها و دستگاه قضا می تواند آب و حیات برای جامعه باشد، بنابراین کسی که مسئولیتی قبول می‌کند باید ایمان، تدبیر و همت کاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه چتر عدالت در نظام اسلامی برای پرهیز از ظلم باید بر سر همه گسترده شود، افزود: اگر عدالت وجود داشته باشد، زاینده رود و تالاب گاوخونی نباید خشک شود؛ هر کسی قلمی در دست و بیت المال در اختیار دارد و می‌تواند بنویسد پول کجا خرج شود باید عدالت را رعایت کند و گرنه در قیامت به عنوان یک ظالم باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر در خطبه های دوم با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: امروز به عنوان روز کشاورزی نامگذاری شده است، کشاورزی یک مسأله حیاتی برای کشور است و حمایت از کشاورز و کشاورزی وظیفه مهم دولت به شمار می رود تا دست گدایی به سوی هندی ها برای برنج دراز نکنیم یا از سایر کشورها دیگر محصولات کشاورزی را وارد نکنیم.

تقسیم عادلانه آب خواسته کشاورزان

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی زیربنای حیات کشور است و کشاورز در این بین نقش سازنده ای دارد، ادامه داد: در حال حاضر در استان اصفهان با مشکلاتی رو به رو هستیم، کشاورزان می گویند چند سال است هیچ محصولی کشت نکرده‌ایم و خواستار آن هستند که مصوبات شورای عالی آب اجرایی شود، می گویند توزیع عادلانه آب انجام شود و البته دولت، وزارت نیرو و سایر دستگاه های اجرایی  باید عهده‌دار این خواسته‌ها باشند در حالی که امروز عدالت رعایت نمی‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: البته نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی پیگیر حل مسأله آب بودند و با مسئولان مربوطه مذاکراتی انجام داده‌اند که امیدواریم این پیگیری‌ها مورد توجه قرار گیرد و بررسی‌های میدانی به صورت دقیق انجام شود تا آب در استان ها به طور صحیح و عادلانه تقسیم شود.

وی تاکید کرد: کشاورزان ما مردمی صالح و زحمتکش هستند و در بیان اعتراضات خود باید رعایت مسائل مختلف را داشته باشند تا دشمن سوءاستفاده نکند زیرا دشمن منتظر بهانه است. کشاورزان باید مطالبات خود را با منطق مطرح کنند تا مسئولان بشنوند و پیگیر رفع آن باشند.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر گفت: روز شنبه ۱۵ دی ماه سالروز شهادت چند تن از سرداران از جمله شهید ستاری است که یاد تمام شهیدان، سرداران و فرماندهان را که در راه تثبیت نظام گام برداشتند گرامی می‌داریم.

کشف حجاب لکه ننگ تحمیلی بر ملت ایران

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه در این هفته اقدام استعماری ننگین رضاخان در مسأله کشف حجاب را داشتیم، اظهارکرد: کشف حجاب لکه ننگی بود که با زور سرنیزه پهلوی بر ملت تحمیل شد در حالی که بی‌حجابی مثل مشروب فروشی خلاف قانون و شرع است.

وی تاکید کرد: به افرادی که حجاب خود را رعایت نمی‌کنند، می‌گویم که حفظ حجاب و عفاف کرامت یک انسان است، حجاب تحقیر و اسارت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر تصریح کرد: متأسفانه برخی صحنه‌ها را گوشه و کنار می بینیم که گویا حجاب در کشور ما متولی ندارد، در حالی که ۲۶ دستگاه موظف هستند مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی را در مدارس و دانشگاه ها، ادارات و نیروی انتظامی برای ترویج حجاب اجرایی کرده و اجازه ندهند هنجارشکنی صورت گیرد.

مردم استوانه‌های اصلی نظام اسلامی

وی با بیان اینکه چهارشنبه ۱۹ دی سالروز قیام مردم قم بعد از توهین به امام خمینی(ره) در یک مقاله ننگین است، گفت: پس از این اقدام شرم‌آور مردم قیام کردند و این قیام آغاز خروش مردمی بود که به سرانجام رسید و امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردم استوانه‌های اصلی نظام اسلامی هستند و باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با ابراز نگرانی از افزایش گرانی‌ها در کشور تاکید کرد: لعنت بر دلاری که ترکیه‌ای ها در حرکتی خوب آن را آتش زدند؛ دلار و سکه بُتی شده برای مسائل اقتصادی کشور، کما اینکه قیمت دلار تا حدودی کاهش پیدا کرد، اما اجناس ارزان نشد.

دزدها را دستگیر و گلوی آنها را بفشارید

حجت الاسلام و المسلمین رهبر ادامه داد: چرا دستگاه‌های نظارتی کشور اقدام جدی برای مبارزه با گرانی‌ها انجام نمی‌دهد، کشور دولت، دستگاه ناظر و قضایی دارد، چرا عده‌ای از مقام معظم رهبری که هزاران مسئولیت دارد انتظار رسیدگی به گرانی دارند؟ چرا عده‌ای معلوم الحال تیر و ترکش‌ها را مغرضانه به سمت رهبری سوق می دهند؟، گاهی اگر درست عمل نکنیم دین و اعتقادات مردم آسیب می‌بیند، نباید به دین و مقدسات توهین شود.

وی افزود: ما در کشور قحطی نداریم و فراوانی بسیار است؛ اما باید عده‌ای دزد دستگیر شوند، گلوی آنها را بفشارند و حق الناس را از آنها بگیرند.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مگر خون دل خوردن‌های مردم، شهادت‌ها و ۴۰ سال مقاومت این ملت بزرگ بازیچه است که عده‌ای عقاید و نگاه مردم را با گرانفروشی‌ها و احتکارها به بازی بگیرند.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه هفته آینده سالروز قتل امیرکبیر به دست ناصرالدین شاه است، اظهار کرد: یاد امیرکبیر را که از فرهیختگان دوران خود بوده است، گرامی می‌داریم.

پیروزی یمن حاصل مقاومت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین رهبر با اشاره به پیروزی های ایران در منطقه خاورمیانه، گفت: پیروزی‌هایی که در منطقه و خاورمیانه رخ داد و اخیرا امریکا نیروهای خود را از منطقه عقب می‌کشد، حاصل پیروزی مردم، سپاه و ارتش ایران است، امریکایی‌ها آمده بودند خاورمیانه‌ای برای مُراد امریکایی درست کنند، اما اعتراف کردند که ایران در منطقه هر کاری بخواهد، می‌تواند انجام دهد همانگونه که داعش و امریکایی‌ها شکست خوردند.

وی اظهار کرد: در کشور یمن عده‌ای از مردم با دست های خالی آل سعود را ذلیل کرده‌اند که این موفقیت‌ها از نتایج مقاومت اسلامی است.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان خطبه‌ها از مردم که آب، برق، گاز و سایر خدمات را استفاده می‌کنند خواست تا بدهی‌ها را به موقع پرداخت کنند.

کد خبر 363550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.