ساخت فیلم کودکی پیامبر(ص) با پیشنهاد رهبر انقلاب

کارگردان فیلم محمد(ص) به تشریح پیشنهاد رهبر معظم انقلاب درباره ساخت فیلم محمدرسول‌الله(ص) پرداخت و گفت: من از این همه اشراف و تسلط حضرت آقا کاملا متعجب شدم.

به گزارش ایمنا  سردار علی فضلی فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) همراه با جمعی از روسای این دانشگاه، به دعوت مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد (ص) از شهرک سینمایی نور بازدید کردند. مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد (ص) شخصاً به توضیح و معرفی بخش‌های مختلف شهرک و نحوه ساخت این اثر مهم سینمایی پرداخت.

مجیدی به تشریح روند ساخت مجموعه شهرک سینمایی نور و تولید فیلم محمد (ص) پرداخت و اظهار داشت: روزی از دفتر رهبری با من تماس گرفتند و برای ملاقات با حضرت آقا از من دعوت کردند. از دوستانم پرسیدم که گفتند حضرت آقا همیشه با اهالی فرهنگ نشست‌هایی دارند و در زمینه‌های مختلف هنری گفت‌وگو می‌کنند. احتمالا این هم یکی از آن دیدارهای گروهی است. زمانی که رفتم، مسوولین دفتر من را به کتابخانه شخصی حضرت آقا راهنمایی کردند و متوجه شدم این دیدار یک دیدار کاملا خصوصی است. در این دیدار حضرت آقا در صحبت خود به من گفتند من کارهای شما را دیده‌ام و به شما پیشنهاد می‌دهم که فیلمی در مورد کودکی حضرت محمد (ص) بسازید.

وی افزود: حضرت آقا در ادامه فرمایشات‌شان مطلبی را گفتند که من را کاملا شگفت‌زده کرد و گفتند: تا کنون ۷۲ فیلم در مورد بودا و ۲۰۰ فیلم در مورد حضرت مسیح (ع) و ۱۲۰ فیلم در مورد حضرت موسی (ع) ساخته شده است ولی برای حضرت رسول مکرم اسلام (ص) تنها یک فیلم.

مجیدی اضافه کرد: من از این همه اشراف و تسلط حضرت آقا کاملا متعجب شدم و در همان جلسه وقتی حضرت آقا گفتند در این مورد پیشنهاد می‌کنم فکر کنید و بعد جواب بدهید به ایشان گفتم شما از الان کار ساخت این فیلم را شروع شده بدانید و این را در همین جا بگویم که ساخت این فیلم برای من یک کار دلی بود و به امید و مدد خداوند و به برکت سخنان حضرت آقا اقدام به این کار کردم.

کارگردان فیلم محمد (ص) گفت: در آغاز این پروژه من می‌دانستم که این کار در سطح جهانی خواهد بود لذا برای این فیلم به سراغ بهترین‌های دنیا رفتم و از آنان دعوت به همکاری کردم و در کنار این اساتید برجسته دنیا آمدیم و از نیروهای جوان و با استعداد داخلی استفاده کردیم که همین امر باعث شد که در هزینه پروژه که می‌بایست حدود ۳۰۰ نفر از متخصصان دنیا را به مدت حداقل یک و نیم سال بکار می‌گرفتیم، صرفه‌جویی کنیم و هم اینکه این پروژه خود یک دانشگاه عملی شد تا در داخل ایران جوانان ما خود در زمینه‌های مختلف متخصص شوند و الان در پروژه‌هایی همچون سلمان فارسی که بزودی در همین مجموعه آغاز به کار می‌کند نیازمان به منابع خارجی را به حداقل رساندیم.

این کارگردان سینما گفت: در طراحی و ساخت این شهرک طوری عمل شده است که هم در مقیاس و اندازه، اختلاف بسیار اندکی با واقعیت دارد و در جانمایی هم عیناً با واقعیت همخوانی دارد و نیز آن را طوری ساخته‌ایم که در برابر زلزله به مقیاس پنج ریشتر مقاوم باشد و این ساختمان‌هایی که برای مدینه و مکه طراحی شده و می‌بینید دو منظوره است، به این صورت که خارج آنان را با مواد کاهگل و سنگ پوشیده و داخل آنان هرکدام سوییت با امکانات روز است که نیاز اقامتی عوامل را در طول پروژه برطرف کرد و هزینه تردد را به حداقل رساند، همچنین در این مجموعه تمامی نیازهای پروژه از اتاق های ویژه گریم و سالن‌های غذاخوری و انبارهای تخصصی آکساسوار و لباس و... طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: تمامی لوازم و اقلامی که در صحنه‌ها می‌بینید را با کمک دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و دیگر دانشجویانی که در حوزه ترکیبات شیمیایی و ساخت مواد کار می‌کنند زیر نظر اساتید خارجی تولید کردیم و باید بگویم که این شهرک با این امکاناتی که دارد جزو چند شهرک پیشرفته دنیاست و در منطقه غرب آسیا نیز رتبه اول را دارد.

روایتی از پیشنهاد رهبر انقلاب به مجید مجیدی/ از اشراف و تسلت حضرت آقا کاملا تعجب زده شدم

وی ادامه داد: در ساخت این مجموعه نه تنها برای نیازهای مجموعه های تاریخی فکر شده بلکه می توان از این مجموعه بعنوان یک مجموعه عینی جهت بیان تاریخ برای دانش آموزان و حتی گردشگران نیز استفاده کرد و امکانات این موضوع کاملا در مجموعه ساخته شده است و فقط کافی است این امکانات بالقوه به بالفعل تبدیل شود و حتی امکان اقامتی هم در این شهرک برای گردشگران خارجی وجود دارد.

مجیدی در مورد بازدید حضرت آقا از شهرک گفت: ایشان در بازدیدی که از این مجموعه داشتند از تمامی بخش‌ها دیدار کردند و بازدید ایشان در بیش از شش ساعت به طول انجامید. در این بازدید ایشان سوالات تخصصی کردند که من را متعجب کرد مثل اینکه آیا در مورد سیل این منطقه فکری کرده‌اید!

در ادامه کارگردان فیلم محمد (ص) به توضیح نحوه ساخت این فیلم پرداخت و گفت: در ابتدای کار فیلم تقریباً خدمت تمامی علما رسیدم و جهت تبرک و تیمم پروژه درخواست ذکری را از آنان کردم که همگی به اتفاق به من گفتند ذکری بالاتر از صلوات نیست و من در مدت ساخت پروژه سعی داشتم دائم‌الصلوات باشم.

وی ادامه داد: در صحنه‌ای که مربوط به تولد حضرت رسول (ص) بود تقریبا تمامی مردم با دیدن آن متحول می‌شدند. باید بگویم این تحول و دگرگونی از روز فیلمبرداری در این محل حس می شد به طوری که نه تنها ما ایرانی‌ها بلکه حتی متخصصان خارجی که در این صحنه حضور داشتند نیز منقلب شده بودند.

مجیدی افزود: بخش کودکی حضرت رسول (ص) که من توفیق ساخت آن را داشتم برای خود بیشتر ادای دینی به ساحت مقدس حضرت ابوطالب (ع) این مرد بزرگ تاریخ اسلام می‌دانم.

مجیدی پیرامون اکران خصوصی این فیلم برای رهبر معظم انقلاب گفت: از آنجایی که زمان فیلم حدود سه ساعت بود، با دفتر رهبری برای اکران هماهنگ کردم و قرار بر این شد تا نظر به شرایط جسمانی و زمان داروهای آقا، بعد از مدت یک ساعت پخش فیلم متوقف شده و بعد از استراحتی کوتاه ادامه آن اکران شود و وقتی اکران فیلم شروع شد من دیدم ایشان بدون هیچگونه تکانی و کاملا با تمام حواس خود به تماشا نشستند حتی تا جایی که برای ایشان چند نوبت چای آوردند و ایشان میل نکردند و وقتی زمان دارو رسید ایشان بدون اینکه چشم از تصویر بردارند دارو و آب را میل کردند و هنگامی که فیلم به پایان رسید ایشان به من گفتند که اگر دوباره همین الان آن را اکران کنید باز هم من می‌نشینم و تماشا می‌کنم.

مجید مجیدی در پایان گفت: من به همت و حمایت‌های رهبر معظم انقلاب این کار را شروع کردم و از همان روز اول به صورت ماه به ماه مکتوب و تصویری از پیشرفت کارها به ایشان گزارش می‌دادم و بعد از اکران فیلم روزی خدمت ایشان رسیدم و از آزار و اذیت‌هایی که از داخل و خارج می‌شدم مثل تحریم فیلم در بعضی از کشورها و غیره شکایت کردم و ایشان با لبخند به من اینگونه جواب دادند: آقای مجیدی تیر شما خورده به هدف و فیلم شما اثر خود را گذاشته است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

 

کد خبر 363528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.