۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
  "اردوغان" به عراق می‌رود

وزارت خارجه عراق از قصد رئیس‌جمهور ترکیه برای سفر به بغداد خبر داد.

به گزارش ایمنا وزارت خارجه عراق اعلام کرد: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قصد دارد به زودی به عراق سفر کند.

بر اساس گزارش «روداو»، در بیانیه مذکور آمده در دیدار «محمد علی الحکیم» وزیر خارجه عراق و «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در آنکارا، درباره پرونده‌های مورد توجه دو کشور بحث و تبادل نظر شد.

الحکیم بر اهمیت و عمق روابط عراقی-ترکی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأکید کرد و افزود و کشور باید تلاش خود در زمینه برداشتن موانع که جلوی روابط متوازن و ادامه‌دار را می‌گیرند، انجام دهند.

وزیر خارجه عراق همچنین از ترکیه خواست از بازسازی مناطق آزادشده حمایت کند موضوعی که بر ثبات زندگی اهالی این مناطق تأثیر مثبت خواهد داشت و در گرداندن چرخ اقتصاد ترکیه و عراق به اندازه برابر کمک خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دولت جدید عراق اعلام کرد آنکارا دوست و حامی همیشگی بغداد بوده و این دو کشور محوری مهم در ثبات منطقه خواهند بود.

در ادامه بیانیه مذکور آمده دو طرف بر از سرگیری فعالیت کمیته مشترک عراقی-ترکی توافق‌ نظر کردند، کمیته‌ای که نشست آن در اوایل سال جاری (۲۰۱۸) و طی سفر نزدیک رجب طیب اردوغان به عراق برگزار خواهد شد.

«برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و تیم همراه هفته جاری وارد ترکیه شدند و با مقامات بلندپایه این کشور از جمله اردوغان دیدار کردند.

پنجشنبه (دیروز) رؤسای جمهور ترکیه و عراق با حضور در مقابل دوربین رسانه‌های خبری در آنکارا، درباره تقویت روابط دوجانبه و لزوم مبارزه مشترک با تروریسم در منطقه صحبت کردند.

منبع: فارس

کد خبر 363527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.