۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
تکذیبی روی اعصاب ملی پوشان!

خبر خوشی که می توانست برای تیم ملی فوتبال پیام آور انگیزه باشد تکذیب شد تا خوشحالی ملی پوشانی که مشمول خدمت سربازی هستند بابت تیتر عمده روزنامه های ورزشی در روز پنجشنبه فقط چند ساعت دوام داشته باشد.

به گزارش ایمنا،پیشتر سردار مهر علی باران چشمه در ارتباط با قانون معافیت ورزشکاران از خدمت سربازی گفت‌وگویی انجام داده بود که بخشی از آن به این شرح بود:
- قانون معافیت سربازی برای ورزشکاران قبلا به چه صورت بود؟
قانون قبلی معافیت از سربازی برای ورزشکاران مرد به اینگونه بود که در رشته‌های مختلف، در المپیک کسب مقام‌های اول، دوم یا سوم می‌کردند؛ برای جام جهانی تفاوتی نداشت که فوتبال، والیبال یا هر رشته دیگری باشد و در صورت کسب مقام‌های اول یا دوم به این مهم می‌رسیدند و در بازی‌های آسیایی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، تنها قهرمانی ورزشکاران را از خدمت سربازی معاف می‌کرد.
- اکنون این قانون چه تغییراتی کرده است؟
اکنون قانون فرق کرده و مصوبه‌ای انجام شده که بر اساس آن، معافیت از سربازی شامل کسب مقام‌های اول، دوم و سوم بازی‌های آسیایی که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، خواهد شد.
- پس اگر تیم ملی به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا برسد، بازیکنان از خدمت سربازی معاف می‌شوند؟
اگر در این دوره دیدار رده‌بندی برگزار نشود، در صورت صعود به نیمه نهایی معاف خواهند شد.
- پس قانون جدید تا حد زیادی به نفع ورزشکاران است؟
بله، البته بیشتر بازیکنان تیم ملی بزرگسالان مشکل خدمت سربازی ندارند، یعنی یا خدمت کرده‌اند یا به نحوی معاف شده‌اند و تعداد کمی از آنها هنوز به خدمت سربازی نرفته‌اند.
- یعنی نگاه قانون به امیدها بوده است؟
بله، این قانون بیشتر برای تیم ملی امید کاربرد دارد که بیشتر بازیکنان آن خدمت سربازی نرفته‌اند.

پس از اینکه این مصاحبه با تیترهای مختلف در روز پنجشنبه منتشر شد سردار مهر علی باران چشمه رئیس سابق تربیت بدنی نیروهای مسلح و رئیس شورای بین‌المللی ورزش‌های نظامی آن را سوتفاهم خواند.
وی در رابطه با این خبر که آیا بازیکنان تیم ملی ایران در صورت رفتن به نیمه نهایی معاف می شوند به خبرنگاران گفت:« ببینید یک  سوء تفاهم اتفاق افتاده است، راستش خبرنگاری ازمن درباره معافیت بازیکنان فوتبال پرسید و من به او گفتم مسابقات المپیک آسیایی و جهانی که هر چهار سال یک بار برگزار می شوند شامل معافیت می شوند.»
او افزود:« قانون این است هر ورزشکاری در المپیک روی سکو برود و در مسابقات جهانی تیم هایی مثل والیبال و بسکتبال و فوتبال اول یا دوم شوند.اما مسابقات جام ملت های آسیا شامل این قانون نمی شود. این قانون است و ربطی به این ندارد که بازی های جام ملت های آسیا دشوار است.» او همچنین گفت:« بازیکنان تیم ملی فوتبال تا ۳۱ سالگی در خدمت تیم ملی هستند و بعد از آن باید به خدمت سربازی بروند. به نظرم این فرصت و شرایط خوبی است که برای بازیکنان تیم  ملی ایران در نظر گرفته شده است.
با این توضیحات باران چشمه همه چیز به روال قانون اخیر است و رویای معافیت ملی پوشان فوتبال بزرگسالان در صورت صعود به نیمه نهایی پرپر و این تکذیب حسابی بر روی اعصاب آنها رفت!

کد خبر 363515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.