خطر آتش گرفتگی همچنان در کمین انبارهای پایتخت

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: انبارهایی در پایتخت وجود دارند که میلیاردها سرمایه در آن ها قرار گرفته است، اما چون باور ایمنی در متولیان آن‌ها وجود ندارد، مدام در معرض خطر و آتش گرفتگی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جلال ملکی در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های نوین روابط عمومی در کرمان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا اظهار کرد: افزایش ارتقای سطح نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سازمان آتش‌نشانی تهران باعث شد تا نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح منطقه به عنوان یک برند موفق معرفی شود.

وی افزود: مدیریت نامتمرکز در سازمان آتش‌نشانی شهرهای مختلف باعث شده سیستم یکپارچه‌ای را در اداره آن شاهد نباشیم که همین امر فرصت استفاده از تجارب یکدیگر را از شهرهای مختلف می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با اشاره به تحول سال‌های اخیر در سازمان آتش‌نشانی تهران در زمینه تجهیزات، ادامه داد: ایستگاه‌های سطح شهر به تعداد قابل قبولی رسیده و پرسنل، آمادگی و تجهیزات سازمان به سطح مطلوبی ارتقا پیدا کرده مانند ۲۱ دستگاه نردبانی که از برندهای روز دنیا و در ارتفاعات مختلف خریداری شده و تا پایان سال وارد عملیات خواهد شد.
آتش‌نشانی تهران با وجود رقیبان قدرتمندی که داشت توانست سه سال پیش به عنوان نماینده آسیا به عضویت انجمن معتبر و بین‌المللی آتش‌نشانی CTIF درآید؛ این افتخار که برای اولین بار رخ داد با درنظر گرفتن تجهیزات، آتش‌نشان داوطلب، دانشکده، زمان رسیدن به محل حادثه روش‌های عملیاتی و ملاک‌های دیگر برای آتش‌نشانی تهران به‌دست آمد.

وی با بیان اینکه ایمنی شامل سه عامل تجهیزات به روز، ایمنی مناسب ساختمان‌ها و رفتار مردم است و اگر همراهی و آگاهی مردم نباشد نمی‌توان به ایمنی موردنظر دست یافت، تصریح کرد: در حوزه نرم‌افزاری باید شهرداری‌ها به کمک آتش‌نشانی آمده و مردم را به مشارکت درخصوص ارتقای سطح ایمنی دعوت کنند تا دیگر شاهد اتفاقات تلخی همچون پلاسکو نباشیم.

ملکی خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند مانند همه جای دنیا، تامین امنیت شهرهای بزرگ تنها از دست آتش‌نشانی برنمی‌آید و همه باید برای مقابله با حوادث به صحنه بیاییم.

وی تاکید کرد: انبارهایی در پایتخت وجود دارند که میلیارها سرمایه شخصی در آن قرار گرفته است اما چون باور ایمنی در متولیان آن‌ها وجود ندارد، مدام در معرض خطر و آتش گرفتگی قرار دارند که انبارهای بزرگی که در چندماه اخیر دچار حریق شده‌اند نمونه‌ای از این مسئله است.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران بیان کرد: کسانی که ایمنی در برابر زلزله را تدریس می‌کنند باید اطلاعات به روزی کسب کنند تا بتوانند به دانش‌آموزان نحوه رفتار صحیح را موقع زلزله آموزش دهند به طور مثال ایستادن در چهارچوب در، یا رفتن زیر میز دیگر اعتباری ندارند چون اکنون ساختمان‌ها مرتفع‌تر از گذشته شده و میزها اکثرا شیشه‌ای هستند.

وی گفت: سازمان آتش‌نشانی همواره در جهت آموزش و فرهنگ سازی با شهرداری‌های سراسر کشور تعامل کرده به گونه‌ای که هرگاه تقاضای همکاری داشتند با استقبال ما مواجه شده‌اند و موارد آموزشی تولیدی خود را در زمینه‌های مختلف مانند ایمنی در برابر زلزله و گاز گرفتگی مونوکسید کربن در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم.

ملکی افرود: در حاشیه شهرهای بزرگ که بافت شهری فرسوده‌تر است طرح خانه به خانه را در محلات مختلف به اجرا درآورده‌ایم و از طریق ارتباط چهره به چهره سعی کردیم نکات مورد نیاز را به خانواده‌ها گوشزد کنیم.

وی اضافه کرد: از بازخورد مردم در برابر توصیه‌های ایمنی که به آن‌ها می‌دهیم دریافتم که باید از روش‌های نوین و از طریق دنیای مجازی در ارائه آموزش و فرهنگ‌سازی استفاده کرد تا تاثیر آن افزایش یابد.

کد خبر 363498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.