غذای سنتی "کاچی" روستای فمی ثبت ملی می‌شود

نطنز- رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز گفت: پخت غذای سنتی کاچی روستای فمی به زودی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می‌شود.

حسین یزدانمهر در حاشیه برگزاری "جشنواره سنتی کاچی روستای فمی" در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، اظهار کرد: با توجه به قدمت دیرینه پخت این غذای محلی و سنتی در این منطقه به زودی پرونده این غذای سنتی تهیه و برای ثبت در فهرست آثار ملی ارسال خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های سنتی و عناصر گردشگری جزو سرمایه‌های فرهنگی است و باید حفظ و تقویت شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز با بیان اینکه باید به خاطر مشارکت مردم روستای فمی برای حفظ داشته های تاریخی از آنان تقدیر کرد، افزود: مردم این خطه در توسعه زیرساخت‌های تاریخی و فرهنگی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه آرایه‌های خرده فرهنگ‌ها باید به بهترین شکل حفظ و اشاعه شود، ادامه داد: برگزاری جشنواره سنتی کاچی نقش مهمی در نشان دادن فرهنگ و آداب و سنن غذایی و معرفی رفتارهای تغذیه‌ای و محلی دارد.

یزدانمهر با اشاره به اهداف این جشنواره خاطرنشان کرد: پرهیز از غذاهای آماده و مضر، آگاهی دادن به مردم در خصوص روش‌های تغذیه سالم و ایجاد نشاط از اهداف برگزاری این جشنواره سنتی است.

به گزارش ایمنا، در این جشنواره انواع غذاهای بومی و محلی( ماست و سایر فراورده‌های آن)، تخم مرغ بومی، نان گندم، نان جو در معرض فروش و دید افراد قرار گرفت.

.

 

کد خبر 363470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.