ضعف اطلاع‌رسانی؛ اعتماد سرمایه‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

مدیر نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط عمومی گفت: اطلاع‌رسانی نامناسب و بسنده کردن به روش‌های سنتی و استفاده نکردن از تکنولوژی نوین در عرصه روابط عمومی فاصله بین مردم و مسئولان را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا میرحسینی صبح امروز ( پنجشنبه) در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های نوین روابط عمومی در کرمان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه در جامعه امروز شاهد شکاف عمیق بین نهادهای رسمی با بدنه جامعه هستیم، اظهار کرد: مردم تصور می‌کنند که این نهادها ناکارآمد بوده، پول آن‌ها را به درستی خرج نکرده و عوارضی که پرداخت می‌کنند در شهر هدر می‌رود؛ در مقابل شهرداری‌ها نیز تصور می‌کنند مردم از مشارکت با آن‌ها سرباز می‌زنند، بنابراین یک احساس منفی دوسویه میان آن‌ها شکل می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه نارسایی ارتباط میان مردم و مسئولان باعث کاهش اعتماد سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، افرود: در نتیجه ضعف و ناکارآمدی سیستم اطلاع‌رسانی، مسئولان تصور می‌کنند روابط عمومی‌ها توان انتقال خدماتی که آن‌ها انجام می‌دهند، به مردم را ندارند و از طرفی دیگر مردم نیز احساس می‌کنند حرف آن‌ها به گوش مسئولان نمی‌رسد، بنابراین نقش روابط عمومی‌ها در این میان پررنگ می‌شود.

مدیر نخستین نمایشگاه فناوری‌های نوین در روابط عمومی، تصریح کرد: در بدترین شرایط بودجه‌ای، شهرداری کرمان هرروز اقدام به جمع‌آوری زباله‌های سطح شهر می‌کند، به امور مربوط به فضای سبز رسیدگی کرده، سازمان امداد و نجات بدون نقصی به فعالیت خود ادامه داده و ساخت و سازها درحال انجام است.

وی ادامه داد: در کلانشهرهایی مانند کرمان، اطلاع‌رسانی نامناسب و بسنده کردن به روش‌های سنتی و استفاده نکردن از تکنولوژی نوین در عرصه روابط عمومی، از همراهی مردم با مسئولان جلوگیری می‌کند به همین دلیل مناسب‌ترین راه برای ارتباط با مخاطبان مطلع شهر، استفاده از فناوری‌های نوین در روابط عمومی است.

میرحسینی اصافه کرد: کرمان به نمایندگی از کلانشهرهای کشور، اقدام به برپایی رویدادی نمایشگاهی، آموزشگاهی و رسمی با عنوان "فناوری‌های نوین در روابط عمومی" کرده تا به‌وسیله آن شاهد حضور نهادهای دولتی باشیم که به نوعی فناوری را در روابط عمومی خود به‌ کار بسته و در زمینه خدمات‌رسانی و تولید سخت‌افزار و نرم افزار گام‌های خوبی برداشته‌اند.

وی اظهارکرد: بانک‌ها به واسطه ابزارهای جدید اطلاع رسانی، احساس تعلق در مشتریانشان ایجاد کرده‌اند، اما این رویه در شهرداری‌ها کمتر اتفاق می‌افتد و ما باید با هم‌افزایی بیشتری که انجام می‌دهیم، حرف مردم و مسئولان را به یکدیگر برسانیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کرمان، با اشاره به این که در نخستین دوره برگزاری این جشنواره ۳۰ غرفه وجود دارد که یک سوم از آن مربوط به کرمان و سایرین متعلق به نهادها و شرکت‌های ملی و استان‌های دیگر است، خاطرنشان کرد: قصد نداریم که میزبانی نمایشگاه در انحصار کرمان باشد، اما می‌خواهیم برگزاری آن امتداد پیدا کرده و مقطعی نباشد؛ در کنار آن نیز استارت آپ و جشنواره برگزار کنیم تا شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها از ایده‌های مطرح شده بهره برده و به عبارتی در بستر جشنواره ها، ایده و سرمایه در کنار هم قرار گیرد.

کد خبر 363459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.