مشاغل روستایی در شهرضا توسعه می‌یابد

شهرضا – رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا از اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه مشاغل روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، مصطفی اباذری پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود یکی از مهمترین سیاست‌های دولت است، تصریح کرد: ۴۵ درصد از اعتبارات اشتغالزایی روستاییان شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است، البته این مسئله به معنای اختصاص نیافتن تسهیلات به سایر بخش‌ها نیست.

وی از اختصاص هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای توسعه مشاغل روستایی این شهرستان خبر داد و افزود: تا کنون هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از این مقدار در قالب طرح‌های مختلف برای بررسی و تصویب به کارگروه اشتغال استان معرفی شده است.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با تأکید بر ضرورت استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهرستان برای توسعه گردشگری یادآور شد: در عرصه‌هایی همچون گردشگری و صنایع دستی که زمینه‌های آن در شهرستان وجود دارد، می‌توان با استفاده از اعتبارات اشتغال روستاییان طرح‌هایی را اجرا کرد.

اباذری با بیان اینکه باید از تبدیل بیکاران به بدهکاران بانکی جلوگیری شود خاطرنشان کرد: پذیرش طرح‌های دارای توجیه اقتصادی که هزینه اعتبارات را با در نظر گرفتن نوسانات بازار اعلام کرده باشند به ایجاد عرصه‌های اشتغال پایدار می‌انجامد.

وی از افزایش هفت برابری اعتبارات مشاغل خانگی این شهرستان خبر داد و افزود: بودجه اختصاص یافته به این منظور، ۱۴ میلیارد ریال است که ۲۵ درصد از آن به مشاغل مستقل و ۷۵ درصد به مشاغل پشتیبان واگذار می‌شود.

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان اینکه معظل بیکاری از تهدیدهای این شهرستان محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسئله در کنار مهاجرپذیری و خشکسالی شرایط ویژه‌ای را ایجاد کرده که برای مهار آن باید از طرح‌های حمایتی دولتی استفاده شود.

اباذری با بیان اینکه عملکرد این شهرستان در طرح کارورزی مناسب نبوده است، یادآور شد: وقتی در شهرستان حدود هشت هزار واحد صنفی و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال وجود دارد باید عملکرد بهتری گزارش شود.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ نفر از افراد بیکار شهرستان متقاضی استفاده از مزایای طرح کارورزی هستند، تصریح کرد: تا کنون قراردادهای کار تنها با ۳۷ نفر از این افراد منعقد شده است.

به گزارش ایمنا، شهرستان شهرضا دارای یک بخش مرکزی و ۲۱ روستای دارای سکنه است و حدود ۳۰ هزار نفر از جمعیت این شهرستان در این مناطق زندگی می‌کنند.

کد خبر 363454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.