برخورد با ۱۸۲ هزار خودروی متخلف مرتبط با آلایندگی هوا

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: این یگان از ابتدای امسال تا کنون با ۱۸۲ هزار خودروی دارای تخلفات مرتبط با آلایندگی هوا برخورد قانونی کرده است.

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه این روزها آلودگی  هوا یکی از مهم‌ترین چالش‌های جدی در کلانشهرهای کشور به ویژه اصفهان است، اظهار کرد: از آنجایی که تکلیف قانونی پلیس برخورد با متخلفان در این حوزه است و از طرفی میزان آلودگی هوا ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان دارد، پلیس راهور بدون هرگونه اغماض و با نگاهی کاملا اجرایی نسبت به اعمال قانون خودروهای فاقد معاینه فنی اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: روزانه مبلغ ۵۰ هزار تومان جریمه برای خودروهای فاقد معاینه فنی لحاظ خواهد شد.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه  در ۹ ماهه نخست سال ۹۷ پلیس راهور استان اصفهان نسبت به اعمال قانون بیش از ۱۴۸ هزار خودروی فاقد معاینه فنی اقدام کرده است، افزود:  همچنین ۳۴ هزار خودروی دودزا در این زمینه ضمن اعمال قانون فک پلاک شده‌اند.

وی با بیان اینکه از مردم درخواست می‌شود برای تردد در سطح شهر استفاده از  وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار دهند و از استفاده خودروهای تک سرنشین جدا بپرهیزند تصریح کرد: راه حل نهایی رفع معضل آلودگی هوا استانداردسازی خودروها، جابه‌جایی صنایع آلاینده محیط زیست از شهرها و نهایت وجود خرد جمعی است.

کد خبر 363452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.