آموزش تفکیک پسماند از مبدا در مدارس منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: به منظور آموزش تفکیک پسماند از مبدأ ۳۹۰ مخزن کارتن‌پلاست ویژه پسماند خشک در مدارس توزیع می‌شود.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: پژوهش‌ها نشان می‌دهد در همان سال‌های نخست زندگی یعنی دوران کودکی، آموزش تبدیل به عادت و ماندگار می‌شود؛ در نتیجه همزمان برای ایجاد عادت‌های مطلوب و آموزش مهارت‌های اولیه کودک، باید به نحو شایسته، منطقی، دور از اجبار با روش‌های مختلف و تاثیرگذاری بالا فرهنگ سازی لازم انجام شود.

وی افزود: در این راستا واحد آموزش اداره خدمات شهری منطقه با حضور در مدارس برای فرهنگ‌سازی "تفکیک از مبدأ پسماند "گام‌های مثبتی برداشته است که شامل اقداماتی در قالب برنامههای متنوع آموزشی، نمایشی، برپایی نمایشگاه، نقاشی، نحوه ساخت کاردستی با پسماندهای قابل بازیافت است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان به قرار گرفتن قسمت عمده‌ای از مدارس ناحیه دو آموزش و پرورش در محدوده منطقه سه اشاره و تصریح کرد: با همکاری  ناحیه دو آموزش و پرورش با مدیریت شهری، ۳۹۰ مخزن کارتن پلاست ویژه پسماند خشک در اختیار ۲۵ مدرسه از این ناحیه قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح و گسترش مبانی آموزشی در مدارس، آموزش "تفکیک از مبدأ پسماند "در شهر ارتقا یافته، مشکلات در رابطه با پسماند رفع می‌شود.

کد خبر 363447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.