۶ نفر در اصفهان دچار گازگرفتگی شدند

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان از مسمومیت شش نفر در اثر نشست گاز  مونواکسیدکربن  و  انتقال آنها به بیمارستان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

غفور راستین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره جزییات حوادث گازگرفتگی در اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر اظهار کرد: عصر روز گذشته نشت گاز  مونواکسیدکربن  از آبگرمکن در اصفهان موجب مسمومیت مردی ۶۳ ساله و زنی ۵۵ ساله شد که مصدومان به وسیله نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان امین منتقل شدند.

وی با اشاره به وقوع حادثه گاز گرفتگی دیگری در اصفهان گفت: شامگاه گذشته نشت گاز سمی مونواکسید کربن از آبگرمکن باعث مسمویت چهار نفر شد که مصدومین این حادثه گازگرفتگی دو زن و یک مرد و یک کودک بودند که توسط نیروهای پیش بیمارستانی اورژانس ۱۱۵ اصفهان برای تکمیل درمان به بیمارستان الزهرا(س) منتقل شدند.

رییس مرکز اورژانس پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در فصل زمستان ۹۶، بیش از ۵۰ هزار ماموریت انجام شد که شامل ۱۲ هزار ماموریت حوادث ترافیکی، ۱۲۸ مورد مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و در کنار امداد رسانی زمینی، پایگاه هوایی نیز با انجام ۲۰ ماموریت، ۴۰ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه طرح امداد زمستانی امسال از ۲۲ آذرماه شروع شده و تا ۲۲ اسفندماه ادامه دارد، افزود: ۹۰ درصد پایگاه‌های اورژانس به آخرین تکنولوژی‌ها تجهیز شده و آمبولانس‌های مجهز و مدرن، جایگزین آمبولانس‌های قدیمی شده‌اند .

کد خبر 363435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.