سئول و واشنگتن وضعیت شبه جزیره کره را بررسی کردند

مقام‌های آمریکا و کره جنوبی چهارشنبه شب در تماس تلفنی آخرین وضعیت تحولات شبه جزیره کره به ویژه محتوای سخنرانی شب سال نو «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را بررسی کردند.

به گزارش ایمنا، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد «لی دو خونگ»، نماینده ارشد کره جنوبی و «استفان بیگن» نماینده آمریکا در امور کره شمالی، در یک مکالمه تلفنی آخرین وضعیت شبه جزیره کره را بررسی کرده اند.

بر اساس این گزارش، طرفین در این مذاکره، با ارزیابی سخنرانی «کیم» رهبر کره شمالی در شب سال نوی میلادی در زمینه خلع سلاح هسته ای شبه جزیره و اعلام آمادگی وی برای دیدار با «دونالد ترامپ»، رییس جمهوری آمریکا، از این موارد به عنوان فرصتی برای بهبود صلح در شبه جزیره یاد کردند.

نمایندگان آمریکا و کره جنوبی همچنین درباره آخرین نامه رهبر کره شمالی به دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به مناسبت سال نو میلادی، رایزنی کردند. این مکالمه تلفنی در شرایطی است که دومین کارگروه مشترک آمریکا و کره جنوبی در مورد «نحوه تعامل و برخورد دو کشور با کره شمالی» دو هفته پیش در سئول برگزار شد.

در این نشست لی دو خونگ، نماینده ارشد کره جنوبی و استفان بیگن، نماینده آمریکا در امور کره شمالی، در مورد آخرین وضعیت خلع سلاح هسته ای شبه جزیره با یکدیگر رایزنی و گفت و گو کرده بودند. همچنین دو طرف در این نشست در مورد «روابط بین کره ای و تحریم های آمریکا و سازمان ملل علیه پیونگ یانگ» مذاکره کرده بودند.

این مذاکره تلفنی در حالی است که دونالد ترامپ یک روز پس از سخنرانی هشدارآمیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و تهدید وی به توقف مذاکرات هسته‌ای، روز گذشته (چهارشنبه ) مدعی روابطی خوب با پیونگ یانگ شد و گفت که مایل به دیدار مجدد با کیم است. ترامپ گفت که اخیراً «نامه‌ای فوق‌العاده» از رهبر کره شمالی دریافت کرده است.

رییس جمهوری آمریکا ادامه داد: واقعاً روابط خوبی بنیان گذاشته‌اند و گر او در خردادماه با کیم دیدار نمی‌کرد، جنگ بزرگی در آسیا در می‌گرفت.

منبع:ایرنا

کد خبر 363425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.