تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به وزارت بهداشت

رییس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص سه هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی به صورت علی الحساب برای پرداخت بدهی های وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: براساس اجازه رهبر معظم انقلاب ۵۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی برای بدهی دارویی وزارت بهداشت اختصاص یافت.

به گفته نوبخت افتتاح بیمارستان‌ها حاصل همراهی سازمان برنامه و بودجه با تامین اعتبارات است و وزارت بهداشت باید سه هزار میلیارد تومان هزینه های علی الحساب را که متعلق به بخش عمرانی است، بازگرداند.

رییس سازمان برنامه و بودجه هم‌چنین با انتقاد از وزیر بهداشت گفت: بنده هم می‌توانم در جمع بازنشستگان شرکت کنم و بگویم پول به شما داده نشده و با دستمالی اشکم را هم پاک کنم؛ این که مشکلی را حل نمی‌کند.

نوبخت تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه متعهد است تمام منابع وزارت بهداشت را تامین کند و چنانچه یک ریال تاکنون پرداخت نشده باشد، آن را از منابع دیگر تامین خواهیم کرد.

الیاس حضرتی، نماینده تهران روز یکشنبه دهم دی ماه در در توئیتی خبر استعفای حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت ایران و حضور نیافتن او در جلسات هیات دولت در اعتراض به کاهش بودجه سلامت داده بود.

اگرچه علت استعفای قاضی‌زاده هاشمی عنوان شد اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روز سه‌شنبه ۱۱ دی با اشاره به اینکه از هفته پیش استیضاح آقای هاشمی توسط نمایندگان کلید خورده بود، این اقدام وزیر بهداشت را "فرار رو به جلو" عنوان کرد.

کد خبر 363418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.