آیا ورزش برای کاهش فشار خون موثر است؟

بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که ورزش، فشار خون افراد را کاملا کنترل کرده و تاثیر آن مانند داروهای کاهنده فشار خون است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند و این بیماری آن‌ها را در معرض امراض قلبی عروقی قرار می‌دهد. به همین دلیل پزشکان اغلب برای این گروه از بیماران، داروهای کاهش فشار خون تجویز می‌کنند. اما آیا ورزش، می‌تواند تاثیری مشابه داروهای کاهش فشار خون داشته باشد؟ نتایج بررسی‌های محققان اروپایی نشان می‌دهد که پاسخ این پرسش مثبت است و ورزش، فشار خون افراد را کاملا کنترل کرده و در مبتلایان به فشار خون بالا مانند داروهای کاهنده فشار خون عمل می‌کند.

در واقع افرادی که به فشار خون بالا مبتلا می‌شوند، تحت درمان داروهای کاهنده فشار خون (antihypertensive) قرار گرفته و متخصصان به صورت همزمان به آن‌ها توصیه می کنند که با تغییر سبک زندگی، فشار خون خود را کنترل کنند. این تغییرات شامل ورزش‌های استقامتی نظیر راه رفتن، پرش، شنا، تمرینات ورزشی شدید، ترکیبی از تمرینات استقامتی و ...است. اما تا پیش از این هیچگونه تحقیقی در مورد مقایسه تاثیر تمرینات فیزیکی و مصرف داروهای کاهش فشار خون در کاهش فشار خون بالا صورت نگرفته بود.

در بررسی‌های جدید که توسط محققانی از سراسر قاره اروپا انجام شد، داده‌های ۱۹۴ آزمایش بالینی بر روی داروهای ضد فشار خون و تاثیر آن‌ها بر فشار خون سیستولیک ارزیابی و در ۱۹۷ آزمایش بالینی دیگر، تاثیر تمرینات ورزشی بر روی فشار خون افراد بررسی شد. به طور کلی در این آزمایشات اطلاعات بیش از ۳۹ هزار شرکت کننده گردآوری شد.

یافته‌های جدید نشان داد زمانی که صحبت از عموم افراد به میان می‌آید، داروهای کاهنده فشار خون موثرتر از انجام ورزش‌های ساختاری است. اما در مورد مبتلایان به فشار خون بالا، تاثیر اکثر داروهای کاهش فشار خون و تمرینات ورزشی یکسان است و ترکیب ورزش های استقامتی و مقاومتی در کاهش فشار خون تاثیر بسزایی دارد.

با توجه به تحقیقات انجام شده، محققان افراد را تشویق می‌کنند تا تمرینات ورزشی را جایگزین داروهای کاهش فشار خون کنند. آن‌ها معتقد هستند که پزشکان باید برای بیماران خود تمرینات ورزشی تجویز کرده و بیماران نیز نسبت به این تمرینات پایبند باشند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

کد خبر 363417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.