ایران‌منش: باید از فضای افسرده حاکم بر شهر دور شویم

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان گفت: اصفهان از شهرهایی است که در زمینه نشاط اجتماعی پیشگام بوده و مدیریت شهری کرمان با الگو گرفتن از این شهر می‌خواهد از فضای افسرده حاکم بر شهر دور شود.

به گزارش خبرنگارایمنا، زهرا ایران‌منش در حاشیه نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های نوین روابط عمومی در کرمان با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا با بیان اینکه همواره تمایل به همکاری و الگوگیری از اقدامات موثر دیگر شهرها داریم، اظهار کرد: مجمع کلانشهرها می‌تواند در تبادل تجارب و هم فکری مدیران شهری در زمینه مسائل کلان شهرها راه گشا باشد در این راستا آماده همکاری با تمام شوراهای کلانشهرها هستیم.

وی افزود: در شهر کرمان با تفاهمی که با آموزش و پرورش داشتیم و به‌ خاطر کمبود فرهنگسراها برای بانوان، در ساعاتی که کلاس‌های درس دایر نیست، محیط مدرسه را در اختیار اهالی منطقه گذاشته تا بانوان برای دوچرخه سواری یا برنامه‌های مشابه دیگر از آن استفاده کنند، اقدامی که شورای شهر مشهد از آن الگو گرفت و آن را اجرا کرد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به اینکه در شورای شهر کرمان کمیسیون‌های ورزش و جوانان و فرهنگی - هنری از یکدیگر جدا هستند اما با یکدیگر همفکری و همیاری دارند، تصریح کرد: شورای شهر با دیگر نهادها همکاری خوبی دارد،  به طور مثال با تعاملی که با دانشگاه‌ها داشتیم، سعی کرده‌ایم پل ارتباطی میان دانشگاهیان و مدیران شهری باشیم تا با ایجاد انگیزه در جوانان از طرح‌های به‌روز آن‌ها بهره‌مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه همواره دنبال بهانه‌ای هستیم تا در شهر جشن برپا  و نشاط اجتماعی را وارد زندگی مردم شهر کنیم، خاطر نشان کرد: اصفهان یکی از شهرهایی است که در زمینه نشاط اجتماعی پیشگام بوده و مدیریت شهری کرمان با الگو گرفتن از پیاده راه‌هایی که در اصفهان ایجاد شده، می‌خواهد از فضای افسرده حاکم بر شهر دور شود.

ایران‌منش اضافه کرد: باغ شازده از مسیر هفت باغ را برای دوچرخه سواری بانوان و برنامه‌های دیگری که ممکن است در مکان‌های دیگر شهر برای اجرای آن دچار محدودیت باشیم، طراحی کرده‌ایم و علاوه بر آن، دو پارک بانوان نیز در شهر کرمان فعال است.

کد خبر 363410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.