دانش‌افزایی سدی در مقابل آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: خشونت‌ها ریشه اجتماعی دارد و می‌توانیم از طریق فن‌آوری آن‌ها را کنترل کرده و شاخص‌های سلامت اجتماعی را در این زمینه بالا ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس صادق‌زاده امروز -چهارشنبه- در آیین گشایش "نخستین نمایشگاه ملی فناوری‌های نوین روابط عمومی" در کرمان، با بیان اینکه حرکت در مسیر فناوری‌های نوین عرصه را برای گزارش عملکرد بهتر به مردم باز می‌کند، اظهار کرد: جامعه حتی در خصوص آسیب‌ها نیز درحال رفتن به سوی فناوری‌های نوین است و حرکت ما در مقابل آن آهسته است بنابراین تا زمانی که نتوانیم دانش مورد نیاز جامعه را از طریق فناوری‌های نوین پاسخ‌گو باشیم، آسیب‌های جدیدی در این زمینه خلق خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت جدی در عرصه فناوری‌ها، افزود: به میزانی که بحث آسیب‌های نو مانند توزیع مواد مخدر صنعتی و روانگردان پدید می‌آید، باید از فناوری در جهت تقویت افکار عمومی استفاده کرد تا بتوانیم سهولت دسترسی و دستیابی به دانش را فراهم کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: خشونت‌ها ریشه اجتماعی دارد و در بسیاری از موارد می‌توانیم از طریق فناوری آن‌ها را کنترل کرده و شاخص‌های سلامت اجتماعی را در این زمینه بالا ببریم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مناسب‌سازی شهری برای معلولان، اضافه کرد: ایجاد سامانه توانبخشی از راه دور که متعلق به توانخواهان اجتماعی است باعث شد از حضورغیرضروری آنان در مراکز بهزیستی جلوگیری شود.

صادق‌زاده اضافه کرد: در دو سال گذشته ۱۶ سامانه برای سهولت دسترسی، رفع  نیازهای مردم و سلامت و رفاه اجتماعی ایجاد شده که متعلق به یک سازمان نبوده و وظیفه همه دستگاه‌ها است که از آن حمایت کنند.

لزوم حرکت با تکنولوژی روز

هم‌چنین سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه فناوری و ارتباطات به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است که نباید از آن‌ غافل شد، اظهار کرد: همزمان با توسعه فناوری و ارتباطات، تجهیزات و لوازم نیز توسعه یافته است و نهادها و سازمان‌ها و مسئولان نیز باید به سمت فناوری‌های نوین حرکت کنند.

ملکی گفت: در حوزه آتش‌نشانی به این نتیجه رسیده‌ایم که تنها در بخش سخت‌افزاری نباید به روز شد بلکه باید در حوزه نرم‌افزاری نیز پابه پای فناوری روز حرکت کرد و آتش‌نشانان هم با علم روز آشنا شوند و اطلاعات خود را متناسب با ریسک و خطرات روز، افزایش دهند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه اگر با تکنولوژی روز پیش نرویم دچار مشکل می‌شویم، خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها نقش موثری در این زمینه دارند؛ روابط عمومی‌ نهادها و سازمان‌هایی که مدیران آنها اعتقادی به تکنولوژی نداشته باشند قطعا کار سختی دارند.

وی با تاکید بر اینکه روابط عمومی‌ها نقش مهم و تاثیرگذاری در اتصال نهادها و دستگاه‌های اجرایی برعهده دارند، اظهار کرد: باید از طرح‌های روابط عمومی‌ها استقبال و به آن‌ها اعتماد کرد.

ملکی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی تهران سه سال است در عرصه فناوری‌های نوین قدم برداشته، اضافه کرد: در همین رابطه در اسفند ماه سال جاری همایشی بین‌المللی برگزار می‌شود و تاکنون با استقبال زیادی از کشورهای خارجی برای حضور در این همایش روبه‌رو شده‌ایم.

کد خبر 363394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.