۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مشاور قلابی دستگیر شد

رییس پلیس فتا اصفهان گفت: فردی که با درج آگهی در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان"مشاوره رایگان" از اعتماد شهروندان سوء استفاده می‌کرد توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان مشاور وی را فریب داده و با دریافت مبلغ  پنج میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه در اظهارات خود افزود مدتی پیش در یکی از شبکه‌های اجتماعی یک آگهی با عنوان مشاوره رایگان در زمینه‌های مختلف زیر نظر بهترین روانشناسان و روان‌پزشکان مشاهده کردم که به منظور اخذ نوبت مبالغی را به عنوان بیعانه به حساب شخص آگهی دهنده واریز کردم، ولی پس از آن نه تنها خدماتی دریافت نکردم بلکه وی از پاسخگویی به تماس نیز امتناع کرد.

رییس پلیس فتا استان اصفهان در این رابطه گفت: با انجام اقدامات تخصصی و اخد دستور مقام قضائی متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی افزود: متهم که همراه با مدارک جعلی مشاوره دستگیر شد در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد هیچ تخصص و مدرکی در حوزه مشاوره نداشته و در اعترافات خود انگیزه خود را کلاهبرداری و کسب درآمد عنوان داشت.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی محل امنی برای خرید کالا و دریافت خدمات نیست به طوری که فروشگاه‌های اینترنتی نیازمند دریافت مجوزهای لازم جهت فعالیت خود هستند که این مشخصه مجوز فعالیت، به واسطه دریافت enamad در سایت مشخص می‌گردد. بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهی را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرائم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنید.

کد خبر 363393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.