تمرکز امکانات در مرکز استان خلاف عدالت است

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: تمرکز امکانات در مرکز استان خلاف عدالت است و باعث افزایش مهاجرت به مرکز استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه شورای مناسب سازی معابر و اماکن این شهرستان ویژه معلولان و جانبازان، اظهار کرد: همه مسئولان وظیفه دارند در هر موقعیتی، زمینه مناسب برای استفاده همه اقشار جامعه از امکانات رفاهی و خدماتی را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه نباید معلولیت مانع حضور فراد در جامعه و بروز استعدادهای آنان شود، تأکید کرد: جامعه‌ای که به استعداد و توان معلولان بی‌توجهی می‌کند، خود را از بخش مهمی از ظرفیت و توان افراد محروم کرده است.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه تمرکز امکانات در مرکز استان خلاف عدالت است و باید از آن جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: اگر به مسئله توزیع متوازن امکانات توجه نشود، همه افراد برای برخورداری از زندگی و رفاه بهتر، به مراکز استان‌ها مهاجرت می‌کنند.

رفیعی‌نژاد اظهار کرد: شهرضا می‌تواند به عنوان الگوی مناسبی برای دیگر شهرستان‌های استان در زمینه مناسب‌سازی معابر و اماکن برای استفاده معلولان و جانبازان مطرح شود.

وی با بیان اینکه باید زمینه مناسب برای بروز استعدادهای فرهنگی، هنری، سیاسی و علمی معلولان فراهم شود، ادامه داد: موقعیت جغرافیایی مناسب، خیران نیک‌اندیش، مردم با فرهنگ و پیشینه درخشان تمدنی این شهرستان با مناسب سازی معابر و اماکن برای معلولان، بهتر به دیگران معرفی می‌شود.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه مناسب‌سازی اماکن ویژه ادارات دولتی نیست، تصریح کرد: باید اماکن تجاری و مذهبی هم در این خصوص مناسب‌سازی شود، هرچند مدیران دولتی بیشتر از دیگران در این زمینه مسئولیت دارند.

رفیعی‌نژاد اضافه کرد: مسئولان اجرایی شهرستان وظیفه دارند ردیف اعتباری لازم برای مناسب‌سازی معابر و اماکن را در بودجه سال آینده خود پیش‌بینی کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری و نظام مهندسی باید بسته‌های تشویقی ویژه برای مناسب‌سازی معابر و اماکن پیش‌بینی کنند، یادآور شد: یکی از حقوق معلولان، برخورداری از امکانات شهری مانند پارک‌ها و فضای سبز، حمل و نقل عمومی و اماکن تاریخی و گردشگری است.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: مناسب سازی و افزایش ایمنی محیط‌های اداری و عمومی ویژه معلولان نیست، بلکه باید با انجام اقدامات فنی و مهندسی از آسیب‌دیدگی افراد سالم نیز جلوگیری شود.

کد خبر 363391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.