مناسب‌سازی ۲۵ درصد از معابر شهری برای معلولان

شهرضا – رییس اداره بهزیستی شهرضا از مناسب سازی ۲۵ درصد از معابر و اماکن شهری این شهرستان، برای معلولان و جانبازان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدعلی موسوی عصر امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد مناسب سازی معابر و اماکن این شهرستان ویژه معلولان و جانبازان، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی این شهرستان در دو بخش دولتی و خصوصی، استفاده می‌کنند که از این تعداد ۱۶۰ نفر دانش‌آموز و ۲۴ نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان شهرستان در شهر و ۹۲۵ نفر در مناطق روستایی ساکن هستند، یادآور شد: معلولان تاکنون توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی نشان داده‌اند و از این پس مدیران باید امکانات بیشتری را در اختیار آنان قرار دهند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا خاطرنشان کرد: فرآیند مناسب سازی معابر شهرستان در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امید می‌رود در آینده نزدیک، معلولان و جانبازان نیز بتوانند مانند سایر افراد از امکانات شهری استفاده کنند.

موسوی اضافه کرد: شهرداری شهرضا مبلغ ۶۰ میلیون ریال برای مناسب‌سازی و آماده کردن خودروی ویژه معلولان و جانبازان کمک کرده، اما لازم است شورای شهر مساعدت لازم برای تعمیر و نگهداری این خودرو را داشته باشند.

وی تأکید کرد: نظام مهندسی و شهرداری، باید مانع ساخت ساختمان‌های اداری فاقد اصول ایمنی برای معلولان شوند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اصلاحات قانون جامع حمایت از معلولان، خاطرنشان کرد: این قانون از بسیاری جهات، برای حمایت از معلولان مناسب‌تر است و زمینه مناسب برای احقاق حقوق آنان را فراهم می‌کند.

موسوی با بیان اینکه مسئولان باید برای مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر عمومی همکاری کنند، تأکید کرد: همه معلولان حق برخورداری از امکانات آموزشی، رفاهی، خدماتی و زندگی سالم و راحت را دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد از معابر و اماکن شهرستان برای استفاده معلولان و جانبازان مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: یکی از موارد ارزیابی ادارات، میزان مناسب‌سازی فضای اداره برای استفاده معلولان یا تلاش‌های انجام شده در این زمینه است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا با تأکید بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعات نیازهای جامعه معلولان، یادآور شد: در ابتدای امسال وضعیت ۵۲ اداره شهرستان از نظر مناسب‌سازی ویژه معلولان و جانبازان بررسی شد، اما ساختمان‌های تجاری و مذهبی نیز از این نظر وضعیت مناسبی ندارند.

کد خبر 363387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.