تضعیف مجلس  به تضعیف اعتماد عمومی منجر می شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: تضعیف مجلس منجر به تضعیف اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، علی نجفی خوشرودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه-۱۲ دیماه- خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته روندی در جامعه دیده می شود که به تضعیف مجلس می انجامد. مجلس نهاد مردم سالاری است و در آن استبداد شکل نمی گیرد اگرچه پس از انتخابات بعضا اهداف محقق نمی شود، اما این مهم به دلیل محدودیت هایی است که اعمال می شود البته نمایندگان نیز از خطا مصون نیستند.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید مجلس را تضعیف کنیم، یادآور شد: تضعیف مجلس منجر به تضعیف اعتماد عمومی و فرسایش سرمایه اجتماعی می شود بدیهی است که اجرای بدون تنازل قانون به حفظ جایگاه مجلس کمک می کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ امروز در دستورکار مجلس قرار دارد و باید با درک شرایط کشور و وضعیت دولت برای مقابله با چالش ها و محدودیت ها در بودجه نکات مدنظر لحاظ شود و وجود احکام فاقد عملکرد و نبود شفافیت در بدهی‌های قطعی شده دولت و عدم تمرکز در حساب دستگاه ها در حساب خزانه از جمله مواردی است که در لایحه مذکور باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات از ۵۰ هزار فقره حساب صرفا فقط حدود ۹ هزار فقره حساب مستمر در بانک مرکزی است.

نجفی خوشرودی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی و فساد و بیکاری و ناکارآمدی نظام اداری از مهم ترین مسائلی است که مردم را آزار می دهد. آنچه که برای زندگی مردم اهمیت دارد، فرسودگی زیرساخت ها اعم از حمل و نقل و انرژی است.

وی ادامه داد: حادثه تلخ اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات و یا حادثه تلخ مدرسه زاهدان تنها نمونه کوچکی از این معضل در کشور است که ضرورت دارد دولت و مجلس توجه ویژه به این مسئله داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به مهاجرت های اقلیمی ناشی از چالش آب و هوا، اضافه کرد: این مسئله ناشی از پدیده های نوظهور در کشور است که برای پیشگیری از پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و امنیتی آن باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

نجفی خوشرودی تاکید کرد: آنارشیسم آمریکایی و خروج این کشور از معاهدات و توافقات بین المللی همچنان که در خروج این کشور از برجام مشاهده شد موجب کاستی اعتبار آمریکا در عرصه بین الملل هرچه بیشتر به چالش می کشد و واکنش دولت ها و سازمان‌های بین المللی برای مقابله با این روند حائز اهمیت است. در این راستا عزم اروپا برای اراده ساز وکار مالی ویژه SPV حداقل کاری است که اتحادیه اروپا برای حفظ منافع ملی ایران در برجام می تواند انجام دهد.

کد خبر 363339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.