تعداد تئاترهای کودک در اصفهان کم است

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می‌تواند تأثیر بسیاری بر کودکان داشته باشد از همین رو به دنبال تأسیس پردیس همایون هستیم.

فرید روشن در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر ایمنا در خصوص تئاتر "دیو پرکلک، دختر بانمک" با ابراز رضایت مندی از این تئاتر اظهار کرد: این تئاتر به مشکل کودک آزاری می‌پردازد و به کودکان آموزش می‌دهد به همه افراد اعتماد نکنند و درمواجهه با اتفاقات با درایت برخورد کنند.

وی با اشاره به آموزنده بودن این تئاتر گفت: قسمت‌هایی از تئاتر تخیلی بود که این مسئله یکی از روش‌های آموزش است که بتوانیم موضوعی را بهتر برای کودکان تدوین کنیم. کودکانی که تماشاگر این تئاتر بودند با دقت زیادی به تماشا نشسته بودند. امیدوارم بتوانیم با این روش‌های غیر مستقیم آموزشی که برای کودکان مناسب‌ است را منتقل کنیم.

رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص تعداد پایین تئاتر کودک در اصفهان تصریح کرد: باید در این خصوص احساس مسئولیت کنیم چرا که کودکان آینده ساز این کشور هستند و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی می‌تواند تأثیر بسیاری بر آن‌ها داشته باشد از همین رو به دنبال تأسیس پردیس همایون هستیم.

روشن با اشاره به پیگیری برای تأسیس پردیس همایون در سال آینده گفت: اگر بتوانیم یک پردیس تئاتر داشته باشیم در مجموعه‌ای که خانواده‌ها به تماشای تئاتر می‌نشینند بخشی نیز به کودکان اختصاص داده می‌شود. در این خصوص هنوز موفق به برگزاری جلسه با اعضای حوزه هنری تهران نشده‌ایم اما رییس سازمان حوزه هنری به ما قول داد که طی یک ماه آینده این جلسه را برگزار کند و بتوانیم مشکلات و مسائل تئاتر همایون را حل کنیم.

کد خبر 363331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.