صدور بیش از ۶۱ هزار کارت ملی هوشمند در گلپایگان

گلپایگان- رییس ثبت احوال گلپایگان گفت: در این شهرستان ۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی بودند، اما هنوز ۱۰ هزار و ۳۶۶ نفر در گلپایگان کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، محمدرضا غفاری امروز( چهارشنبه) در جلسه ثبت وقایع حیاتی اظهار کرد: در آذرماه سال جاری ظرف مدت ۱۵ روز ۱۹۶۲ کارت ملی هوشمند با همکاری شورای شهر گلشهر برای متقاضیان این شهر کارت ملی هوشمند صادر شد.

وی افزود: در یک فراخوان در منطقه غرقن شناسنامه تمام ۲۰۰ نفر جمعیت این روستا تعویض شد و کارت ملی هوشمند نیز به زودی برای آنان صادر می‌شود.

رییس اداره ثبت احوال گلپایگان با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان ۷۱ هزار و ۸۰۰ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی بوده‌اند، گفت: ۶۱ هزار و ۴۳۵ نفر تاکنون کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، اما هنوز ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر کارت ملی هوشمند دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه خدمات دولت با کارت ملی هوشمند از ابتدای فروردین ماه سال آینده آغاز می‌شود، تصریح کرد: شناسنامه‌های قدیمی که با عکس چهره کنونی شخص متفاوت است در اسکن مشکل خواهد داشت و باید تعویض شود.

غفاری عنوان کرد: نماینده‌های ثبت احوال در روستاها حضور می‌یابند و درخواست‌های مردم را با یک قطعه عکس جمع آوری کرده، سپس در همان روستا کارت ملی تحویل داده می‌شود این کار علاوه بر جلوگیری از اتلاف وقت با یک چهارم هزینه انجام شده و مردم روستا لازم نیست برای تعویض شناسنامه چندین بار مراجعه کنند.

رییس ثبت احوال گلپایگان با اشاره به این‌که اعتبار کارت‌های ملی تا پایان اسفندماه است، تأکید کرد: معلولان بهزیستی با کمک خیران، شناسنامه‌ها و کارت ملی آنها تعویض شده است.

وی با بیان اینکه گواهی پزشک برای دفن اموات ضروری است، اظهار کرد: در ماه گذشته شش یا هفت نفر بدون گواهی پزشک خاک سپاری شدند که برای بازماندگان عواقب دارد.

کارت ملی هوشمند ۳۲۳ نفر در اداره پست رسوب شده است

در ادامه محمدحسین رکوعی، رییس اداره پست گلپایگان خاطرنشان کرد: در اداره پست روزانه با ۱۵ نیرو برای تعویض کارت ملی هوشمند،به طور متوسط جوابگوی ۱۵۰ نفر ارباب رجوع هستیم.

وی با بیان اینکه با آغاز کار تعویض کارت ملی، ۲۲ هزار و ۱۱۶ فقره کارت ملی هوشمند صادر شده است، افزود: در ۹ ماهه نخست امسال ۹ هزار و ۲۱۷ کارت ملی تعویض شد.

رییس اداره پست گلپایگان با بیان اینکه کارت ملی هوشمند ۳۲۳ نفر در اداره پست رسوب شده است، گفت: ایستگاه سیار اداره ثبت احوال به مردم خدمات خوبی ارائه کرده و با این امکان نیازی به پیش ثبت نام اولیه وجود ندارد.

کد خبر 363328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.