حضور رسانه‌ها در هندبال حرفه‌ای، ارزشی معنوی دارد

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی هندبال بانوان گفت: انتظار زیادی نیست که بخواهیم مسؤولان با تشویق‌هایشان به تلاش و زحمات بازیکنان و کادر فنی تیم ملی توجه نشان دهند و رسانه‌ها بیشتر حضور داشته باشند.

فاطمه موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رقابت در مقابل حریفان آسیایی و سطح رقابت‌های این دوره اظهار کرد: امسال دو تیم نیوزلند و استرالیا از قاره اقیانوسیه به جمع تیم‌های آسیایی پیوستند و در رقابت‌ها حضور پیدا کردند همین باعث شده بود که سطح مسابقات بالاتر برود و رقابت سخت‌تر شود.

وی افزود: به عنوان مثال در بازی مقابل استرالیا تنها با اختلاف پنج امتیاز نتیجه را واگذار کردیم و از این تیم شکست خوردیم. اگر استرالیا در مسابقات شرکت نداشت می‌توانستیم به رتبه بهتری مانند رتبه پنجم دست یابیم، در واقع رتبه ششم آسیا که امسال به دست آوردیم بهترین نتیجه‌ای بوده که تیم ملی رده بزرگسال تا به حال کسب کرده است.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی هندبال بانوان رده بزرگسالان تصریح کرد: پیش از این من در چهار دوره مسابقات آسیایی شرکت داشتم، یک حضور و قهرمانی را در رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا به همراه تیم ملی تجربه کردم و در دو دوره جام باشگاه‌های آسیا حضور یافتم.

وی افزود: در مسابقات آسیایی امسال تیم‌ها نسبت به سال‌های گذشته با قدرت بیشتری حضور یافتند. تیم استرالیا قبل از شروع رقابت‌ها یک ماه در کره جنوبی اردو زده بود، قزاقستان برای آماده‌سازی بیشتر در چهار تورنمنت شرکت داشته، چینی‌ها مربی خارجی داشتند و در کل همه تیم‌ها با آمادگی کامل آمده بودند. تیم ما نیز با گذراندن پنج مرحله اردو در رقابت‌ها شرکت کرد که قطعا اگر اردوهای بیشتری تدارک دیده می‌شد یا اردوی تمرینی خارج از کشور و یا حتی مسابقات تدارکاتی و دوستانه با تیم‌های کشورهای دیگر برایمان در نظر می‌گرفتند می‌توانستیم نتیجه بهتری بگیریم.

موسوی تأکید کرد: برای بازیکنی که در سطح حرفه‌ای فعالیت می‌کند مهم‌ترین مسئله رسانه است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به خصوص زمان اعزام به مسابقات، حضور رسانه‌ها دل گرمی خوبی برای ورزشکاران است، چرا که به رشته ما توجه زیادی نمی‌شود و حتی در شبکه‌های تلویزیونی نیز صحبت کمی در مورد آن می‌شود. 

وی اضافه کرد:  کسی که از سن پایین می‌خواهد ورزشی را شروع کند همین موضوع در انتخابش تأثیر زیادی می‌گذارد قطعا به سمت رشته‌هایی گرایش پیدا می‌کند که بیشتر در تلویزیون دیده و آن‌ها را می‌شناسد. بنابراین برای آشنایی افراد با هندبال لازم است که رسانه‌ها توجه بیشتری به این رشته نشان دهند.

ملی‌پوش اصفهانی تیم ملی هندبال بانوان رده بزرگسالان ادامه داد: نکته دیگری که می‌تواند در انگیزه یک بازیکن حرفه‌ای برای خوب کار کردن و ادامه دادن تأثیرگذار باشد قدردانی و قدرشناسی مسئولان هنگام بازگشت از مسابقات و ورود به کشور است. خیلی مهم است که مسئولان با تعداد بیشتری از بازیکنان و کادر فنی استقبال کنند همان قدردانی و تشکرشان در انگیزه و روحیه ملی‌پوشان تأثیر مثبت دارد و باعث می‌شود گرفتن نتیجه بهتر در مسابقات بعدی و چند برابرشدن تلاش بازیکنان می‌شود. تشویق‌های معنوی و توجه نشان دادن مسئولان برای بازیکنان سطح حرفه‌ای ارزش دیگری دارد و بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: برای اینکه هندبال بانوان کشورمان بتواند در رقابت‌های برون‌مرزی خوب نتیجه بگیرد باید در وهله اول لیگ برتر قوی داشته باشیم، بهتر است بازیکنان خوب و مطرح در همه تیم‌ها پخش شوند تا رقابت‌ها به هم نزدیک و جذاب شود و همه تیم‌ها برای رفتن روی سکوهای‌برتر انگیزه داشته باشند نه اینکه به خاطر کمبود اسپانسرها تعداد تیم‌های شرکت‌کننده سال به سال کمتر شود و در نتیجه انگیزه رقابت هم پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اوایل آذر ماه امسال بود که تیم ملی هندبال بانوان رده بزرگسال کشورمان در هفدهمین دوره مسابقات هندبال زنان آسیا به میزبانی ژاپن شرکت کرد.

رقابت‌ها به صورت گروهی برگزار شد و تیم‌ها برابر حریفانشان به میدان رفتند، تیم ملی‌ما هم در گروه خود با شش کشور قزاقستان، ژاپن، هنگ‌کنگ، استرالیا ، نیوزلند و هند رقابت کرد و به سه برد و سه باخت دست یافت که در نهایت در رتبه ششم جای گرفت.

کد خبر 363326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.