ترویج کتاب‌خوانی، فراتر از شعار

شهرضا – رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا گفت: باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فراتر از شعار عمل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمود رستگار صبح امروز(چهارشنبه) در نشست کتاب‌خوان ویژه سوادآموزان نهضت سوادآموزی این شهرستان، تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش، نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در میان دانش‌آموزن با استفاده از معلمان متعهد و مجرب بوده است.

وی با بیان اینکه معلمان همواره در شمار بهترین ترویج‌دهندگان فرهنگ کتاب‌خوانی بوده‌اند، اظهار کرد: آموزگاران فرهیخته تلاش می‌کنند در طول سالیان تحصیل، علاوه بر آموزش مبانی درسی، دانش‌آموزان را به خواندن کتاب‌های مختلف تشویق کنند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا با بیان اینکه نهضت سوادآموزی در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی خدمات زیادی را به آموزش و پرورش کشور انجام داده است، خاطرنشان کرد: باید مقدمات استخدام مربیان نهضت سوادآموزی فراهم شود تا این گروه از معلمان نیز از مزایای استخدام رسمی برخوردار شوند.

رستگار با تأکید بر ضرورت استفاده از همه مؤلفه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، یادآور شد: مدارس بهترین مکان برای آغاز حرکت بزرگ فرهنگی در این زمینه است و آموزش و پرورش نیز تاکنون از همه توان خود در این راستا استفاده کرده است.

وی با بیان اینکه باید برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، فراتر از شعار عمل کنیم، تصریح کرد: ایجاد تحولات بزرگ در جامعه، نیازمند روحیه جهادی و تلاش شبانه روزی مدیران دلسوز و فعالان فرهنگی و مشارکت فرهیختگان است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرضا اظهار کرد: آموزش کتاب‌خوانی در سالیان نخست تحصیل بسیار مهم و سبب نهادینه شدن آن می‌شود، اما این مسئله به معنای غفلت از سایر اقشار جامعه نبوده و باید برای تشویق آنان به کتاب‌خوانی راهکارهای تخصصی اندیشیده و اجرا شود.

کد خبر 363312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.