تکذیب فرماندار خوانسار در مورد خرید مسکن افراد غیر بومی

فرماندار خوانسار گفت: توریستی بودن شهر دلیل بر گران فروختن مسکن نیست، مسئولان باید برای مهار گرانی وارد عمل شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: موفقیت یک مدیر در گرو برطرف کردن مشکلات مردم است، برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی باید راهکارهایی ارائه شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشلات مردم مسکن است، گفت: شاهد افزایش بی‌ رویه قیمت مسکن و عدم توانایی مردم از خرید مسکن هستیم، اما این قیمت قابل قبول نیست، در پی گرانی مسکن در شهر خرید مسکن نیز نسبت به گذشته افزایش داشته است.

فرماندار خوانسار افزود: افزایش قیمت سرسام آور مسکن در شهر فرصت نیست، بلکه یک تهدید برای مهاجرت جوانان از شهر است، قیمت مسکن در خوانسار نسبت به بسیاری از شهرها افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: برخورد قضایی برای مبارزه با گران فروشی کالا است، اما برخورد قضایی برای مهار قیمت مسکن خوب نیست.

کمالی با اشاره به تکذیب شایعات خرید مسکن از سوی افراد غیر بومی، افزود: توریستی بودن شهر دلیل بر گران فروختن مسکن نیست، مسئولان باید برای مهار گرانی وارد عمل شوند.

وی تأکید کرد: مجوز نداشتن ملک، دادن مشوق‌ برای احیای بافت فرسوده شهر، اضافه شدن ۳۰ هکتار زمین با اجرای طرح تفصیلی شهر از راهکارهایی بوده که برای مهار گرانی مسکن در خوانسار تعریف شده است.

فرماندار خوانسار با بیان اینکه روابط عمومی ادارات باید فعال تر باشند و مزیت‌های شهرستان را اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: پخش برنامه "پرس تی وی" از شهرستان بازخوردهای خوبی در جذب گردشگران دارد.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام در شهرستان تأکید کرد: اگر پروژه‌ها به بخش خصوصی واگذار شود زودتر به اتمام می‌رسد، بعضی پروژه‌ها ۲۰ سال است که معوق مانده، البته برای جذب سرمایه گذار باید تلاش کرد.

مستقر شدن پزشک متخصص در شهر

فرماندار خوانسار با قدردانی از برگزاری نخستین مجمع سلامت شهرستان، گفت: شش پزشک متخصص در زمینه اطفال، قلب و عروق، زنان، جراحی، روانپزشک در بیمارستان فاطمیه خوانسار مستقر هستند.

وی با بیان اینکه جذب تسهیلات طرح اشتغال فراگیر از ۳۹۰ میلیون تومان به ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است، افزود: مشکل پرونده‌های اشتغال برطرف شده است، بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات با مشکل اعتبار مواجه هستند که در صورت تأمین اعتبار تسهیلات پرداخت می‌شود.

فرماندار خوانسار ادامه داد: جذب تسهیلات روستایی ۷۰۰ میلیون تومان بود که اکنون به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده که نسبت به گذشته افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

وی تاکید کرد: اعتبارات مشاغل خانگی صد درصد جذب شده است، ۵۰ درصد متقاضیان تسهیلات دریافت کردند و مابقی نیز تا پایان سال دریافت می‌کنند.

کمالی با اشاره به رایزنی در وزارت کشور برای جذب نیرو و در اختیار گرفتن خودرو، افزود: با تلاش نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی هشت میلیارد تومان اعتبار برای پروژه تونل خوانسار-بویین میاندشت جذب شده است.

جذب سه میلیارد اعتبار برای تجهیز آبیاری مدرن در روستای کهرت

وی خاطرنشان کرد: در سفر وزیر جهاد کشاورزی به خوانسار برای تجهیز آبیاری مدرن و تحت فشار در زمین‌های کشاورزی روستای کهرت سه میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

فرماندار خوانسار افزود: تأمین اعتبار برای مرمت ۲۳۰ رشته قنات و سد باغکل خوانسار از مصوبات وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان بود.

مشکلات اقتصادی ناشی از رفتار پوپولیستی 

وی اظهار کرد: برخی تمام مشکلات اقتصادی را به دولت تدبیر و امید ربط می‌دهند در صورتی که با روی کار آمدن این دولت کشور در شرایط بحران اقتصادی قرار داشت.

کمالی عنوان کرد: گرانی امروز حاصل از رفتار دولتی پوپولیستی است که هشت سال نفت را با قیمت بالایی به فروش رساند، اما نتوانست به اقتصاد کشور سامان دهد حالا چیدمان این پازل کار ساده‌ای نیست.

وی افزود: در سفرهای استانی رییس جمهور قبل، با تصویب طرح‌های عمرانی استانی ۲۴۷ هزار میلیارد تومان بدهی به وجود آمده بود که تنها ۶۷ هزار میلیارد تومان آن محقق شده و دولت تدبیر و امید هنوز در پی باز پرداخت بدهی‌های دولت قبل است.

کد خبر 363311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.