رونمایی از ۵۰ اثر نویسندگان شهرضا تا پایان امسال

شهرضا – رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا گفت: تاکنون ۹۰ جلد از آثار نویسندگان این شهرستان معرفی شده و تا پایان امسال نیز ۵۰ اثر دیگر از این نویسندگان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فاطمه پورخاقان صبح امروز(چهارشنبه) در نشست کتاب‌خوان ویژه سوادآموزان نهضت سوادآموزی این شهرستان، تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی مهمترین رسالت مسئولان فرهنگی کشور است زیرا آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در جامعه کتاب‌خوان، بسیار کمتر از دیگر جوامع است.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از نشست‌های کتاب‌خوان، اظهار کرد: هر اقدامی که زیرساخت‌های فرهنگ کتاب‌خوانی را در جامعه تقویت کند، کاری مبارک است که ثمره نهایی آن به سود همه اقشار جامعه خواهد بود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا تأکید کرد: بهترین راه برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی، ترویج آن در بین دانش‌آموزان، به ویژه در سال‌های نخست تحصیل است.

پورخاقان با اشاره به جایگاه علمی و فرهنگی شهرضا، خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته ۹۰ جلد از آثار نویسندگان و فرهیختگان این شهرستان رونمایی شده و تا پایان امسال، ۵۰ اثر دیگر نیز رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل گنجینه آثار نویسندگان شهرضا، یادآور شد: در حال حاضر ۴۸۲ نسخه کتاب از نویسندگان این شهرستان در این گنجینه نگهداری می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با تأکید بر ضرورت همکاری نویسندگان و فعالان فرهنگی این شهرستان برای غنی‌سازی این گنجینه، تصریح کرد: اگر هر یک از نویسندگان شهرضایی، یک نسخه از کتاب خود را به این گنجینه تقدیم و یا کسانی که از وجود آثاری از این نوع آگاه هستند به مسئولان کتابخانه آگاهی دهند، گنجینه‌ای ارزشمند از فرهنگ پربار شهرضا، برای آیندگان به یادگار می‌ماند.

پورخاقان اضافه کرد: در گنجینه نویسندگان شهرضا، دسترنج ۳۰۷  نویسنده این شهرستان در مدت ۸۰ سال نگهداری می‌شود که از این شمار، ۵۲ نفر زن و ۲۵۵ نفر مرد هستند.

وی تصریح کرد: در این گنجینه ۸۴ کتاب از بانوان نویسنده و ۳۹۸ کتاب از آقایان نویسنده شهرضایی نگهداری می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرضا با اشاره به نام‌نویسی بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نفر از مردم این شهرستان در کتابخانه‌های عمومی شهرضا، اظهار کرد: این شمار از حدود ۱۳۰ هزار کتاب کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان شهرضا دارای ۱۱ باب کتابخانه عمومی و مشارکتی است.

کد خبر 363310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.