راهبرد ایران در دریا برقراری امنیت بومی و پایدار است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: راهبرد ایران در دریا مستلزم برقراری امنیت بومی و پایدار با کمک کشورهای منطقه است.

به گزارش ایمنا، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح امروز سه‎شنبه ۱۱ دی با حضور در منطقه دوم نیروی دریایی ارتش بندر جاسک با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مرزهای آبی و اقتدار دریایی در جنوب کشور قاطع و توانمند است، اظهار داشت: راهبرد ایران در این امر مستلزم برقراری امنیت بومی و پایدار با کمک کشورهای منطقه است.

وی افزود: روابط خوبی با کشور عمان در این زمینه داریم و به طور مشترک رزمایش‌ برگزار می‎کنیم به نحوی که امنیت منطقه به صورت مشترک برقرار شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محدوده آب‌های انحصاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و حتی فراتر از آن تا مدار ۱۰ درجه حضور دارد.

سردار باقری گفت: ناوگانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه دوره‌ها تا «باب المندب» و دریای سرخ چه در مقابله با دزدی دریایی و چه در رصد تحرکات سایر کشورها و نیروهای تهدیدگر و نیز برقراری امنیت حضور دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور صبح امروز از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاع دریایی و طرح توسعه اسکله‌های رزمی بندر جاسک بازدید کرد.

منبع: دفاع مقدس

کد خبر 363288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.