کدام گوشی‌های سال 2018 کمترین ضرر را برای سلامتی دارند؟

علی رغم همه پیشرفت‌های صورت گرفته ظرف سال‌های اخیر، هنوز اجماع کلی بر سر مضر بودن امواج گوشی‌های موبایل برای سلامت انسان وجود ندارد. در نوشتار پیش رو به معرفی گوشی‌های با کمترین مقدار SAR می‌پردازیم که کم خطرتر هستند.

به گزارش ایمنا به نقل از شهر سخت افزار، بر انسان امروزی پوشیده نیست امواج رادیویی و تشعشعات مغناطیسی دستگاه‌هایی چون گوشی‌های موبایل و کامپیوتر می‌تواند تأثیراتی بر روی سلامتی داشته باشد، با این حال هنوز مطالعات انجام شده نتوانسته‌اند به نتیجه قطعی بینجامند. البته برخی مطالعات نشان داده است بین استفاده از لپ تاپ بر روی پاها و ناباروری مردان ارتباط وجود دارد، با این حال هنوز شواهد کافی برای خطرناک خواندن امواج ساطع شده از دستگاه‌های دیجیتال امروزی در دست نیست. در هر صورت می‌توانید سراغ گوشی‌های با کمترین مقدار SAR بروید.

SAR یا «نرخ جذب ویژه» یکایی برای اندازه گیری انرژی جذب شده توسط بافت‌های بدن است که هرچه کمتر باشد مطلوب‌تر است. در مورد گوشی‌های موبایل مقدار SAR برای سر و بدن اندازه گیری می‌شود. طبق آنچه که گفته شد گوشی‌های با مقادیر SAR بالاتر تهدید جدی‌تری برای سلامت محسوب می‌شوند، از این رو باید مقادیر SAR کلیه گوشی‌ها از یک حد مشخص تجاوز نکند. اما در همین بازه مجاز نیز مقادیر SAR گوشی‌های مختلف می‌تواند اختلاف زیادی داشته باشد. لیست زیر از سوی وب سایت PhoneArena گردآوری شده که مقادیر SAR برخی از محبوب‌ترین گوشی‌های سال 2018 را نشان می‌دهد:

5265656665.PNG

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، گوشی  Xperia XZ3 سونی بهترین وضعیت را دارد و دارای کمترین مقادیر SAR حین استفاده در مجاورت سر است. از نظر تئوری می‌بایست Xperia XZ3 در میان گوشی‌های فوق کمترین زیان را برای سلامتی داشته باشد. البته گوشی‌های +Note 9, S9 and S9 سامسونگ نیز مقادیر SAR بسیار پایینی دارند و نباید نگرانی خاصی نسبت به آنها وجود داشته باشد. گوشی LG G7 هم مقادیر SAR  پایینی دارد و در بین گوشی‌های فوق جزء کم خطرترین ها است.

گوشی‌های آیفون 2018 اپل نسبتاً مقادیر SAR بالاتری دارند اما هنوز در بازه مجاز قرار می‌گیرد و نباید نگرانی جدی درباره آنها وجود داشته باشد. در صورتی که در انتخاب گوشی موبایل به مقادیر SAR  اهمیت می‌دهید، ممکن است لیست بالا برای شما مفید باشد. به وضوح این لیست بسیار محدود است و گوشی‌های متفرقه می‌توانند وضعیت بسیار متفاوتی داشته باشند.

کد خبر 363278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.