کشف بیش از ۲ میلیون مترمربع زمین خواری در اصفهان

فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی بیش از ۲ میلیون متربع زمین خواری به ارزش ۶۳۴ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال کشف شد.

به گزارش ایمنا، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در زمینه برخورد با زمین خواران موفق شدند طی ۹ ماهه سال جاری ۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۲۸۱ متر مربع زمین متعلق به منابع طبیعی و اراضی ملی را که به تصرف افراد زمین خوار در آمده بود را کشف کنند.

وی ارزش این زمین ها را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۶۳۴ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این خصوص ۲۷ متخلف نیز دستگیر و همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از افزایش ۴۲ درصدی کشف زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افراد متخلف با علم و آگاهی کامل اقدام به تصرف این زمین ها و تغییر کاربری بر روی آنها کرده بودند که با اشراف اطلاعاتی واقدام هوشمندانه ماموران پلیس کشف و به اراضی ملی و منابع طبیعی بازگردانده شدند.

وی تصریح کرد: مبارزه با پدیده زمین خواری در دستور کار پلیس آگاهی تمامی شهرستان های استان  قرار گرفته و به صورت ویژه هرگونه تغییراتی که مظنون به زمین خواری باشد به مرجع قضائی منعکس و با هماهنگی مقام قضائی پیگیری لازم برای بازگرداندن آن‌ها به اراضی ملی انجام می شود.

سردار معصوم بیگی خاطر نشان کرد: پدیده زمین خواری ضمن اینکه باعث وارد آمدن خسارت عمده به دولت و بیت المال می شود در عرصه های طبیعی نیز خسارت های مادی و معنوی زیادی ایجاد می کند و بسیاری از عرصه های منابع طبیعی با تغییر کاربری و زمین خواری ممکن است آسیب دیده و از بین برود به همین خاطر سعی کردیم با همکاری سازمان های مسئول از این پدیده جلوگیری کنیم.

کد خبر 363270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.