۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
سه شنبه آرام رهنان

وارد خیابان کهندژ اصفهان که بشوید، باید چند چهارراه را مستقیم طی کنید تا به محله رهنان برسید؛ محله‌ای با مردمان متدین و خون گرم که فضای اجتماعی و فرهنگی یک دستی را در قسمتی از غرب اصفهان و در یک حیطه جغرافیایی ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  شاید کمتر کسی در شهر اصفهان باشد که این محله را نشناخته و از طعم خوشمزه بستنی مخصوص رهنان لذت نبرده باشد و مراسم مذهبی-فرهنگی آن را ندیده باشد، همچنین بناهای تاریخی این منطقه، زبانزد عام و خاص است؛ میدان و خیابان ابوذر که از محورهای پرترافیک رهنان است در دل این محله قرار گرفته امروز _سه شنبه ۱۱ دی ماه_ فضایی متفاوت را تجربه کرد. سالهاست صدای چهچه گنجشکان و پرندگان خیابان ابوذر در میان صدای بوق و هیاهوی خودروها گم شده بود، اما امروز دیگر خبری از موتور و ماشین نبود و صدای نغمه پرندگان به گوش می‌رسد... 

امروز، روز حکمرانی دوچرخه‌ها بود؛ قرار است ابوذر رهنان از این پس سه‌شنبه ها میزبان پیاده‌ها و دوچرخه سوارها باشد، تا برای یک روز هم که شده مردم منطقه از قدم زدن در یک خیابان بی ترافیک لذت ببرند.

طول خیابان ابوذر را که طی کنید به میدانی در میانه خیابان می رسید، میدانی با حوض آب و فواره‌ای کوچک که در وسط این حوض قرار دارد؛ ریسه‌های رنگ به رنگ در بالای سر و صنایع دستی که در یک گوشه از خیابان ابوذر و نزدیک به میدان قرار داشت، می توانید اینجا هوای پاک را تنفس و جاری بودن روح زندگی و حیات را در این محوطه حس کنید.

دست بندهای رنگ به رنگ، ماهی‌های کوچک در آکواریوم‌های شکل دار و مسئولانی که در میان شهروندان قدم می زدند... 

رفته رفته بر تعداد جمعیت افزوده می‌شد. کودکان هرکجا که باشند شادی و نشاط و طراوت را با خود همراه می کنند؛ برنامه‌های صبح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در رهنان به این امیدهای آینده اختصاص داشت؛ هرکدام رنگی برتن داشتند از صورتی و زرد و بنفش گرفته تا سبز و نارنجی و عموهای مهربانی که امروز برای آنان کم نگذاشتند و برنامه‌های جذابی اجرا کردند.

امروز، روز فرهنگ‌سازی هم بود، آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان... برنامه مختص کودکان بود، اما اطراف صندلی‌ها و استیج را که نگاه می کردید مملو از بزرگسالان با هر سنی بود که در اطراف این صندلی ها جمع شده بودند و از برنامه لذت می‌بردند.

حمید اشرفی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان در بین اهالی رهنان گفت: روزهای سه شنبه، خیابان ابوذر از ساعت شش صبح تا هشت شب بر روی خودروها بسته می‌شود و برنامه‌های فرهنگی- تفریحی از ساعت ۱۰ صبح تا شش بعد از ظهر در این خیابان و میدان ابوذر اجرا خواهد شد؛ برنامه های صبح این پیاده راه مخصوص کودکان و نوجوانان و برنامه‌های بعداز ظهر به بزرگسالان تعلق دارد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی از نظر تعداد و کیفیت در این محور بهتر اجرا می‌شود بنابراین در قالب مدلی و پس از اجرای این طرح باید نقاط قوت، ضعف و تهدید مورد بررسی قرار گرفته و مشخص شود. طی هفته های آینده برنامه های ویژه فرهنگی در نظر گرفته شده است تا فرهنگ پیاده راه در میان مردم نهادینه شده و مورد استقبال آنان قرار بگیرد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: طرح این پیاده راه همانند چهارباغ عباسی در کمیته تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است و به منظور ایجاد فضایی آرامش بخش برای خانواده‌ها از امروز اجرا می شود؛ خانواده ها در این فضا به منظور زیست پذیری جامعه و حفظ تعاملات اجتماعی به خرید می‌پردازند.

اشرفی اضافه کرد: وجود ایستگاه‌های پایش سلامت به منظور اندازه گیری فشار و قند خون همچنین توصیه های تغذیه ای از جمله مزیت های برنامه های پیاده راه ابوذر است، انواع بازی‌ها برای کودکان از جمله آبرنگ، کاردستی و سفال، فضایی مفرح و دلنشین را برای خانواده‌ها و فرزندانشان رقم می زند.

کد خبر 363260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.