کارگران توان هزینه‌های حداقلی را هم ندارند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وضعیت معیشت کارگران، فرهنگیان و بازنشستگان در سال جاری به گونه‌ای تضعیف و نامساعد شد که بسیاری از آن‌ها توان مخارج و هزینه های زندگی خود به صورت حداقلی را ندارند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایمنا، رحیم زارع در نطق میان دستور خود خاطرنشان کرد: امروز که فصل، فصل بودجه است چشم های بسیاری منتظر تصمیمات نمایندگان مجلس است.

نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانطور که می‌دانید وضعیت معیشت کارگران، فرهنگیان و بازنشستگان در سال جاری به گونه‌ای تضعیف و نامساعد شد که بسیاری از آن ها توان مخارج و هزینه های زندگی خود به صورت حداقلی را ندارند و براساس اظهار سازمان برنامه و بودجه رقمی معادل ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان داریم که ۷۰ درصد آن یارانه پنهان بوده؛ لذا باید تصمیماتی بگیریم که وضعیت معیشت اقشار نام برده بهبود یابد.

وی تصریح کرد: متاسفانه قانون مجلس در خصوص بازنشستگان اجرایی نمی شود و انتظار می رود در کمیسیون تلفیق بودجه خواسته‌های به حق فرهنگیان، بازنشستگان و همچنین جانبازان و ایثارگران مدنظر قرار گیرد.

زارع با اشاره به گرانی قیمت لاستیک و تورم ایجاد شده در این حوزه تاکید کرد: در خصوص وضعیت رانندگان تصمیمات خوبی اتخاذ شد، اما باید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موضوع سختی کار رانندگان را به مجلس پیشنهاد داده و مجلس نیز این موضوع را به تصویب برساند تا بخشی از فشار وارده به رانندگان جبران شود.

وی با انتقاد شدید از نظارت بر قیمت‌ها، اضافه کرد: همه مردم از نحوه نظارت نهادهای نظارتی بر قیمت‌ها انتقاد دارند و از ستاد تنظیم بازار گرفته تا نهادهای نظارت وزارت صنعت و اتاق اصناف در حوزه نظارت در ۲ ماه پایانی سال باید نظارت خود را تشدید کنند.

زارع با اشاره به بند خ تبصره ۱۶ قانون بودجه که مصوب شد از یکم مهرماه ۹۶ تا بیست اسفند ۹۷ تسهیلاتی به کشاورزانی که دچار خشکسالی شده اند پرداخت شود، یادآور شد: بانک مرکزی و دولت باید در جهت ارائه تسهیلات به کشاورزان اقدام عاجل انجام دهد تا دشمنی که می خواهد از مشکلات کشاورزان بهره برداری کند اجازه چنین کاری نداشته باشد.

کد خبر 363253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.