زیرساخت‌های لازم برای پیاده‌راه سازی خیابان ابوذر فراهم شده است

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: زیرساخت های لازم برای پیاده‌راه سازی خیابان ابوذر رهنان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید اشرفی امروز در حاشیه مراسم سه شنبه‌ بدون خودرو در خیابان ابوذر محله رهنان اظهار کرد: هر پیاده راهی سه مشخصه دارد، یکی از مشخصه‌های آن ایجاد پیاده‌راه در مراکز تجاری است؛ این مراکز تجاری رفت و آمدهای زیادی دارد و عبور وسایل نقلیه مشکلاتی را برای کسبه و شهروندان ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: دومین مشخصه این پیاده‌راه ها شکل‌گیری آن در اماکن مذهبی و تاریخی است؛ حمام رهنان، مسجد جامع بزرگ رهنان و زورخانه در محور گردشگری رهنان قرار دارد؛ این اماکن تاریخی و مذهبی که در اطراف خیابان ابوذر رهنان واقع شده است از جمله مشخصه‌های یک پیاده راه است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تأکید کرد: سومین مشخصه پیاده راه ها ایجاد مراکز فرهنگی مثل سینما، تماشاخانه و تئاتر است؛ نخستین سینمای غرب اصفهان در خیابان ابوذر کلنگ زنی شده و قرار است هنرسرای مهتاب با تغییرکاربری به سینما تبدیل شود؛ این‌ها همه مشخصه‌هایی است که در صورت تحقق می‌تواند یک خیابان را به پیاده راه تبدیل کند.

اشرفی ادامه داد: بنابراین با توجه به حجم بالای ترافیکی در خیابان ابوذر این خیابان به پیاده راه تبدیل می شود و در این راستا امکان سنجی‌ها و بررسی‌هایی به وسیله معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری انجام شده است.

وی گفت: پیش بینی شده است در ساعات پیک و پرترافیک خیابان ابوذر که تعداد زیادی خودرو در حال عبور است، خیابان‌های مجاور خیابان ابوذر، حجم ترافیکی را سرشکن کنند در این راستا همچنین پارکینگ‌هایی نیز تعبیه شده است که شهروندان می‌توانند از آن استفاده کنند؛ این‌ها همه جزء زیرساخت هایی است که در حال حاضر برای پیاده‌راه سازی خیابان ابوذر در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: سه شنبه های بدون خودرو در حال حاضر آغاز شده است و سعی بر آن است نقاط ضعف و قوت این طرح شناسایی و بررسی شود.

اشرفی ابراز امیدواری کرد: با بررسی نقاط ضعف و قوت این طرح سال آینده پیاده راه خوبی را برای مردم رهنان به عنوان یک گذر فرهنگی در خیابان ابوذر رهنان ایجاد کنیم.

وی تأکید کرد: سه شنبه‌های بدون خودرو هر هفته ادامه پیدا می‌کند تا نواقص آن رفع شود و خیابان ابوذر برای پیاده‌راه‌سازی آماده شود؛ در هفته‌های آینده بر تعداد برنامه‌های فرهنگی اضافه می‌شود و کیفیت آن نیز ارتقاء پیدا می‌کند.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از رونمایی مستند رهنان در ساعت ۴.۵ بعداز ظهر امروز خبر داد و افزود: این مستند در معاونت فرهنگی تفریحی شهرداری منطقه ۱۱ ساخته شده است.

وی در توضیح برنامه های سه شنبه های بدون خودرو در رهنان گفت: برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان صبح‌ها و برنامه‌های ویژه بزرگسالان بعداز ظهرها در پیاده‌راه ابوذر رهنان برگزار می شود به علاوه برنامه‌های نقالی ابرعروسک‌ها، ابربازی‌ها، برنامه‌های پایش سلامت، فروشگاه‌های زنان سرپرست خانوار برای حمایت از آنان نیز از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای سه‌شنبه‌های بدون خودرو در رهنان است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان تصریح کرد: ساعت ممنوعیت تردد در خیابان ابوذر در سه شنبه‌ها از ساعت شش صبح تا هشت شب است و برنامه‌های گذر فرهنگی این خیابان نیز از ساعت ۱۰ صبح تا شش بعداز ظهر برگزار می‌شود.

کد خبر 363246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.