فراخوان ثبت‌نام "اولین جشنواره ملی یک ایده، یک دنیا" اعلام شد

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان از فراخوان ثبت نام اولین جشنواره ملی "یک ایده یک دنیا" و برگزاری این جشنواره در سطح ملی خبر داد.

به گزارش ایمنا، آرش اخوان اظهار کرد: جشنواره ملی "یک ایده، یک دنیا" با رویکرد تجاری سازی و ایجاد انگیزه و ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، مخترعان، نوآوران و فناوران و همچنین ترویج و توسعه فن آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن آفرینان و ایجاد فضای مناسب جهت تعامل در میان فعالان عرصه های مختلف فن آفرینی، در سطح ملی برگزار می شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا مخترعان و پژوهشگران ایرانی برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌ها و آموزش از راه دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد.

اخوان گفت: میلاد سلیمانی نخبه مهارتی استان اصفهان به عنوان دبیر بخش دانشجویی و آزاد و فرید خیری مربی مکاترونیک مرکز فناوری های راهبردی و نوین استان به عنوان یکی از داوران جشنواره یک ایده یک دنیا هستند.

وی با بیان اهداف این جشنوار گفت: مهم ترین اهداف این جشنواره ملی جریان سازی فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان برای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی، فرهنگ سازی و حمایت از ایده ها برای تولیدات ایرانی و اشتغال زایی برای سرمایه های انسانی کشور، شناسایی ایده ها جهت حمایت مادی و معنوی برای تجاری سازی وتولید، معرفی مخترعان، نوآوران، فن آفرینان، محصولات دانش بنیان و صاحبان صنایع جهت سرمایه گذاران داخلی مشاوره و ارزیابی فنی، مالی و اقتصادی طرح ها است.

وی ادامه داد: ارائه فضایی مناسب جهت معرفی طرح های قابل تجاری سازی در کنار شرکت های صنعتی و دانش بنیان به منظور تعامل و ارتباط، ایجاد انگیزه مضاعف جهت شروع یک تحول ویژه علمی در بین مخترعین و نواوران، معرفی تولید کنندگان و سرمایه گذاران به مخترعین و پیگیری تا مرحله تولید از سوی جشنواره، حضور شرکت های دانش بنیان و ارگانها و ارائه دستاوردها در بخش شرکت ها و ارگانها از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

وی با اشاره به حوزه های این جشنواره  اظهار کرد: برق الکترونیک، قدرت، مخابرات، کنترل، کامپیوتر (نرم افزار و سخت افزار، مکانیک، مکاترونیک، رباتیک، متالوژی و صنایع، پزشکی، مهندسی پزشکی،  بهداشت عمران، معماری و ساختمان، کشاورزی شیمی، نفت، پلیمر و نانو از مهم ترین بخش های این جشنواره ملی خواهند بود.

به گفته اخوان؛ دراین مسابقات ﻃﺮحﻫﺎﯾﯽ ﻣﻮرد ﭘﺬﯾﺮش ﻗﺮار ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﮔﺮﻓﺖ ﮐﻪ ﻣﺸﻤﻮل ﯾﮑﯽ از ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﺑﻨﯿﺎدی، ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی، ﭘﮋوﻫﺶﻫﺎی ﺗﻮﺳﻌﻪای، اﺑﺘﮑﺎر و اﺧﺘﺮاع در حوزه محورهای اعلام شده ﺑﺎﺷﺪ.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: بدیع بودن موضوع یا روش پژوهش در ایران و جهان، ارزش فنی، اقتصادی و اجتماعی حاصل از اجرای طرح، ارتقای علمی، آموزشی و تربیت نیروی متخصص حاصل از اجرای طرح، میزان ابتکار در روش سا خت امتیازات طرح نسبت به نمونه‌های مشابه، تناسب بودجه و زمان با نتایج حاصل از اجرای طرح، ثبت اختراعات معتبر داخلی و خارجی، چاپ نتایج پژوهش در نشریات معتبر، افتخارات کسب شده در جشنواره های معتبر و بررسی نیاز و اولویت های کشور از معیارهای ارزیابی طرح ها در این جشنواره ملی است.

کد خبر 363237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.